[AR] leren mennen? geen paard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kionasuppie

leren mennen? geen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 11:43

hoi mede bokkers!
omdat ik me het toch afvraag maar even een topic plaatsen.
Ik wil heel graag leren mennen om in de toekomst een enkelspan te kunnen kopen.
maar ik wil graag eerst weten of mennen mij ligt, hoe het moet of het lastig is etc.
nou mijn vraag
zijn hier ook lessen voor? of mensen in mijn buurt die graag een gemotiveerde meid van 14 wat willen leren?
ik hoop dat jullie me wat wijzer kunnen maken :)

groetjes vera

b485

Re: leren mennen? geen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 11:50

Er is een centraal topic voor grooms/koetsiers gezocht. Misschien vind je daar wel iemand uit jouw buurt.

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 11:53

Edit: Gevonden dankjewel!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 14:57

Waar is jouw buurt?

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 15:44

En er zijn op veel plekken menlessen of mencursussen incl. gebruik van (manege)paard hoor. Ik heb zelf een cursus gedaan bij Menschool Soest.

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 16:55

Oh ja vergeten erbij te zetten , ik woon in Drenthe in het dorpje vledder :)

@ingek oké dus rond vragen bij maneges?

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 17:06

Ik zou even googelen? http://www.dehoogheacker.nl/ is aangesloten bij de FNRS maar zo te zien niet heel dicht bij jou in de buurt.
Wat je ook kunt bedenken is of je gewoon menlessen wil volgen richting dressuur en vaardigheid, eens per week of eens per twee weken, eigenlijk net zoals je paardrijles volgt, of dat je een losstaande cursus wil doen die meestal meer gericht zijn op het koetsiersbewijs, dus veilig een aanspanning door het verkeer kunnen sturen. Bij beiden leer je mennen, maar bij de eerste ligt de nadruk meer op "netjes" en bij de tweede meer op "veilig". Ik vermoed dat je bij het eerste ook vaker in de rijbaan blijft. Wij gingen met de koetsiersbewijscursus in les 2 het bos in en in les 3 de weg op.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 02:35

in de FAQ staan misschien wel adressen in jouw buurt waar je kan leren mennen? Zo ben ik zelf ook bij een adresje terecht gekomen :)

Siesje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:24

Ik woon ook in Drenthe (weliswaar wat hoger) en heb toen ik wilde leren mennen bij de Hooghe Acker in Annen geinformeerd. Hij vertelde me dat zij niet lesgeven aan mensen zonder eigen pony/paard, maar heeft me toen wel doorverwezen naar een van zijn cursisten. Zij is inmiddels zelf instructeur en ik mocht bij haar lessen met haar pony en wagen.
Ook bij Hoogezand kan je op de manege lessen met hun paard/wagen.
Inderdaad even rondbellen naar maneges, daar weten ze je vast te helpen!

Veel menplezier gewenst alvast!

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 19:13

Siesje80 schreef:
Ik woon ook in Drenthe (weliswaar wat hoger) en heb toen ik wilde leren mennen bij de Hooghe Acker in Annen geinformeerd. Hij vertelde me dat zij niet lesgeven aan mensen zonder eigen pony/paard, maar heeft me toen wel doorverwezen naar een van zijn cursisten. !

Wat apart, ze staan op de website van de FNRS als een van de weinige FNRS bedrijven die hun mencursus aanbieden. Bij FNRS is niet gelijk mijn eerste associatie dat je een eigen paard nodig hebt :?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 19:31

Ik woon vlakbij Stadskanaal, en zoek nog een groom. Heb 3 paarden die voor de wagen lopen, dus je kunt hier volop leren.

Edit: ik dacht dat het vlakbij Vledderveen zou liggen, maar ligt heel ergens anders. Sorry..

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 20:59

Tine10: Dichtbij vledderveen ligt het wel, stadskanaal is helaas wat ver! toch bedankt voor je reactie!
Siesje en inge heel erg bedankt voor de suggesties, ben aan het kijken voor maneges