Ik zoek iets anders!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ElisaAppie6

Ik zoek iets anders!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 09:49

Hoi, ik heb een verzorgponytje Appie. De ene keer laat ik hem rennen, de andere keer springen, dan longeren (met zadeltje of zonder.) Ik zoek eens wat anders. Dan alleen maar dat, kan iemand mij iets leuks en iets anders vertellen wat ik met hem doe.

Let op: Hij kan niet in de trailer en die hebben we nu ook niet want die heb hij gesloopt.
En, langs de weg dat is echt onmogelijk en, hij is NIET beleerd.

Alvast bedankt voor jullie ideeën, Groetjes Elisa

Tinkertje89

Re: Ik zoek iets anders!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 10:13

misschien vrijheidsdressuur? of een keertje een schrik training?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 10:14

Of mss een keer een lesje nemen in longeren met de dubbele longe. Kun je hem niet met wat hulp verkeersmak maken? Aangezien je 12 bent zou ik wel een volwassene meenemen.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 10:16

Loswerken, grondwerken, dubbele lange lijnen, schrik en obstakelparcours, trailerlaadtraining (;)). Werken aan de hand, werken aan de enkele lijn, lange teugelen.

Keus genoeg zou ik zeggen!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 10:20

ElisaAppie6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 08:56

Heey, ik zou hem ook heel graag verkeersmak hebben. Maar ik denk dat het niet zo'n probleem kan zijn als de vriendjes van hem er niet waren. Wij lopen dan precies naast een drukke weg. En hij gaat de hele tijd bokken en raar doen omdat hij terug wil. Hij is nog niet beleerd maar als ik met me vriendin ga hangen en zo is dat geen probleem. hij vind al die aandacht zelfs wel leuk.. Stappen en alles geen probleem maar als de eigenaar hem vast gaat houden gaat hij bokken. Dus dan vraag ik mij af: Wat nou als ik met hem langs de weg ga lopen? Zal hij dan ook zo raar gaan doen als bij de eigenaar? Maar goed het risico lijkt mij te groot om in me eentje langs de weg gaan lopen met een pony die geen flauw benul heeft waar we mee bezig zijn. En ik denk dat de eigenaren te weinig tijd hebben en zelf het ook geen goed idee vinden om mij alleen langs de weg te laten gaan met Appie, ze hebben toch de verantwoordelijkheid over mij. Agilty lijkt mij ook wel leuk, maar daar heb ik me vragen dan weer over. Hij kan me prima volgen zonder touw, soms hapt ie wel dat hij natuurlijk niet mag doen!! Voor de rest is hij wel braaf, maar in draf heb ik mijn twijfels er over, hij gaat dan wild op je af rennen en met zijn neus schudden, is dat nou spelen of uit het kwaad?

pauline183

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 22:07

ElisaAppie6 schreef:
Heey, ik zou hem ook heel graag verkeersmak hebben. Maar ik denk dat het niet zo'n probleem kan zijn als de vriendjes van hem er niet waren. Wij lopen dan precies naast een drukke weg. En hij gaat de hele tijd bokken en raar doen omdat hij terug wil. Hij is nog niet beleerd maar als ik met me vriendin ga hangen en zo is dat geen probleem. hij vind al die aandacht zelfs wel leuk.. Stappen en alles geen probleem maar als de eigenaar hem vast gaat houden gaat hij bokken. Dus dan vraag ik mij af: Wat nou als ik met hem langs de weg ga lopen? Zal hij dan ook zo raar gaan doen als bij de eigenaar? Maar goed het risico lijkt mij te groot om in me eentje langs de weg gaan lopen met een pony die geen flauw benul heeft waar we mee bezig zijn. En ik denk dat de eigenaren te weinig tijd hebben en zelf het ook geen goed idee vinden om mij alleen langs de weg te laten gaan met Appie, ze hebben toch de verantwoordelijkheid over mij. Agilty lijkt mij ook wel leuk, maar daar heb ik me vragen dan weer over. Hij kan me prima volgen zonder touw, soms hapt ie wel dat hij natuurlijk niet mag doen!! Voor de rest is hij wel braaf, maar in draf heb ik mijn twijfels er over, hij gaat dan wild op je af rennen en met zijn neus schudden, is dat nou spelen of uit het kwaad?

misschien kan je een zweepje in je hand houden en in een afgesloten kleine ruimte en als hij gaat rennen moet je gewoon die zweep voor je houde en stilstaan

ElisaAppie6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 18:50

Een zweepje is toch verboden bij agilty

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 18:54

Een zweep wordt ook in de agility gebruikt als verlengde van je arm. Dus om een paard wat aan te leren mag je die zweep gebruiken. Op wedstrijden misschien niet, maar zover ben je toch nog niet?

Waar je aan kunt denken is grondwerk volgens Parelli. Helemaal omdat ze nog niet is beleerd is dit wel erg goed om mee te beginnen, alleen dien je zelf wel te weten waar je mee bezig bent, je dient te weten wanneer je kunt stoppen en wanneer je door moet gaan. Wat je er uiteindelijk mee kunt bereiken?

Dit:

http://www.youtube.com/watch?v=6N1ZiA8SUyk

en dit:

http://www.youtube.com/watch?v=CWshsxRpX5c

http://www.youtube.com/watch?v=xcXcbXA9oVk

Senna012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 20:58

Je kan super veel doen
los werken, longeren, dubbelen lijnen, lange lijnen, los gooien, vaardigheden, agility, springen ( vrij ), grondwerk of vrijheidsdressuur.
Keuze genoeg ;)