[AR] Wie rijd er allemaal aangespannen met een Shet of mini?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Wie rijd er allemaal aangespannen met een Shet of mini?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 20:17

Hallo allemaal!

Wie rijden er hier allemaal aangespannen met een shet of mini?
In welke omgeving rijd je voornamelijk? Is het hier mogelijk om met meerdere shetten aangespannen te kunnen rijden?

Wellicht lijkt het je leuk om deel te nemen aan een van de ritten of zelf een rit organiseren?
Bokker Niekje51 kwam op het idee om voor deze doelgroep een website te maken en ritten te organiseren, maar nu kunnen ook andere met ideeën komen voor een rit!
http://shetlandermenrit.bellahoeve.nl/agenda

Zo organiseer ik op 3 november in Boxtel in natuurgebied de Kampina een menrit.
Wie lijkt het leuk om op 3 november mee te doen tijdens de deze rit?
Het is een puur recreatieve rit zonder inschrijfgeld. Enkel wat onkosten voor drinken en wat lekkers, wat maar een paar euro zal zijn.

Lizzzzz

Re: Wie rijd er allemaal aangespannen met een Shet of mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 21:00

Ik rij niet met een mini of shet maar met een welshpony.. Helaas ;-) Een stalgenootje van mij rijdt met een shet, omgeving Alkmaar NH

Erica_Risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 21:03

Wat een leuk initiatief!
Zelf rij ik aangespannen met een mini en de omgeving Zuid-limburg.
Er zijn leuke routes aanwezig, wel heuvelachtig hier, maar goed te doen.
Heb zelf helaas geen gepast vervoer voor mij om met aanspanning, anders zou ik heel graag eens meerijden met een georganiseerde rit! Kijk altijd trouw de foto's van de ritten;)
Hopelijk krijgen jullie genoeg aanmeldingen...

its_laraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 21:05

Leukk!! Ik heb twee shetjes en staan allebei enkelspan voor de kar :D

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 22:22

:wave: :wave: :wave: ja hier zo!
maar ik rij ook al mee met de shetlanderritten dus dat was al bekend ;)

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 22:24

Oh wat leuk! Ik woon in Anjum wat dicht bij Lauwersoog ligt, misschien is het ook wel eens leuk om daar een rit te organiseren? Ik heb nog nooit zoiets georganiseerd dus zou niet weten wat ik moest doen :+
Ik men trouwens ook met shetlander :D

Afbeelding

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 23:02

gewoon een leuke rit uitstippelen met paden die goed te doen zijn voor de kleintjes (niet te zwaar) van rond de 10 km.
bij een recreatierit is het alleen stappen en draven.
een stop tussendoor is leuk met wat lekkers voor de menners en paarden (bv zak appels, limonade en vorige keer had iemand een zak krentenbollen mee en de keer daarvoor snoep :9 ).
als er een stop is is het dacht ik €2,- of €2,50 betalen aan diegene die de rit organiseert.
wanneer we een drukke weg over moeten steken met een groep is het bv ook handig als er helpers zijn die het verkeer tegen kunnen houden.

ezelvrouwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 09:01

uuuhm, ik men niet met shet of mini, maar ook een aanspanning die niet zo van zwaar ploegen en tig kilometers houden, maar gewoon recratief beetje door de bossen struinen vinden ze heerlijk, op tijd een drafje en een stop met een drankje met andere liefhebbers vinden ze geweldig.

zouden jullie er problemen mee hebben als ik evt met mijn 2 span ezeltjes aan zou sluiten? Met grote menritten kan ik gewoon niet mee , dat houden ze niet vol (al hebben ze voor Brooke 20 km gelopen, maar laatste stuk moest ik ze bijna dragen.....).

Ze hbben nu stilgestaan, mis een groom en wij hebben een zoontje van 20 maanden, dat is af en toe een lastige combi. Heb je vrij om te mennen, heb je geen groom, heb je de groom regent het pijpenstelen of het stormt.... dus ja........ maar dat probleem zullen er meer hebben..hahah.

Maar het idee om ritten voor de "kleintjes" onder ons te organiseren vind ik helemaal top!

NOu nog het vervoer, want dat is de volgende uitdaging, mits mijn langoren mee mogen.

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 09:07

Hai,

wat super leuk!
Ik men met men shet en met men kruising van 1.15 hoog.
Lijkt me super leuk om mee te doen en ook niet al te ver weg!
Ik wil wel liever me kleine kruising meenemen want piet me shettie is een beetje eigenwijs en wil bij elk huis erop lopen en zijn conditie is niet super, hij is immers ook al 18 jaar. :)

@ezelvrouwtje, wat leuk twee ezeltjes! Lijkt me echt super.

Ben benieuwd of er wat mensen op af komen, Ik doe mee in ieder geval.

LoisVeenings

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 16:25

Wat leuk! Hier ook een shet menner. :)
Wij hebben deze week de tweede recreatieve menrit bij ons in de buurt. Geen echte georganiseerde rit en maar 5 aanspanningen, maar wel onwijs leuk. Heerlijk rijden door Spaarnwoude, incl een stop met wat lekkers!

Ik zou graag met andere ritten mee rijden, alleen is helaas het vervoer een probleem..
Maar wie weet wordt er in de omgeving van Haarlem wel wat georganiseerd!

Diana29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 22:06

ben ook shetmenner, en wel in zuid-limburg, men vaak samen met Erica, hier op dit forum, maar is natuurlijk altijd leuk als we een grotere menigte shettengekken bij elkaar krijgen :D Hier zijn inderdaad heel veel mooie stukken!!

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 14:56

Wat grappig, ik men ook met mijn shet merrie.
Ik woon in omgeving Alkmaar.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 14:58

Wij hebben wel een aangespannen Shet maar die kan geen lange ritten meer aan. Hij heeft een beetje last van astma. Gaat prima op korte stukjes maar vrees dat zijn tong op zijn hoeven zou komen te hangen :D Wel heel leuk als jullie met een hele club Shetten een rit kunnen gaan maken!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 22:10

Wat leuk alle reactie hier te zien, ezelvrouwtje van mij mag het opzich wel maar vraag even via de website via de mail aan de hoofd organisator. Ik organiseer namelijk enkel de rit in boxtel. We rijden het op een rustig tempo, de mijne zijn bloedfanatiek, maar het moet voor iedereen lekker mee te rijden zijn.

Voor de mensen die in andere omgevingen wonen, wil je een rit zelf organiseren om andere shetland/mini menners te ontmoeten bij jou in de omgeving, kan je ook een rit aanmelden via de website.

Tevens is er een topic waar alle menners zich verzamelen die mee willen rijden met de ritten:
[HK] Shetlander Bokkers op de bok

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 22:25

jammer dat het niet in omgeving heehugowaard/alkmaar is anders zou ik graag willen meedoen

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 22:47

Hierboven anneke reageerde ook voor omgeving alkmaar, misschien kunnen jullie samen daar een rit organiseren of rijden?

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 11:30

@de mensen omg alkmaar, neem eens contact op om te kijken naar de mogelijkheden om daar een rit via ons te organiseren, leuk!

We zijn op 8 december wel in Wassenaar voor een strandrit, iets dichterbij maar nog steeds redelijk ver weg.

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 11:32

In alkmaar zijn imo weinig echt leuke rondjes te rijden. Ik ga eerdaags wel even kijken bij het dijkgatbos....

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 11:39

Dijkgat bos is niet ideaal om te mennen. Als ik heen ga neem ik niet eens de moeite om m'n wagen mee te nemen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 11:42

Momenteel ligt het mennen al een poos stil, maar zodra ik goede hoefschoenen heb wil ik wel weer op pad met Hans en Grietje. Ik men in het land van maas en waal.

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 11:54

@capopjekop, leuk ik ook! Maar daar is totaal niets qua bos. Waar zit jij? Wellicht heb je nog goede tips voor leuke menplekjes daar :)

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:42

Ik men met Duitse classics, shetten in een luxe racemuizen jasje :)
Dijkgatbos is bij mij om de hoek, is wel een leuk trainingsbosje met waterbakje maar je kan er geen uren doorbrengen. Je zou wel een stukje polder erbij kunnen pakken of wat spelletjes ofzo uit kunnen zetten op het grasland bij de parkeerplaats.
Als ik wat langer wil mennen ga ik meestal naar Gaasterland, even de afsluitdijk over maar vanuit Alkmaar ben je dan ook wel erg lang onderweg. Gaasterland heeft wel een mooie grote waterbak en brug maar of je die nou wel of niet officieel mag gebruiken weet ik niet, ik vraag het meestal even als er wel iemand is.
Is vanuit Alkmaar , Spaarnwoude ofzo niet beter te doen, weet niet of je daar mooi kunt mennen ?

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 19:15

ik weet niet waar in onze omgeving ongeveer leuke plekjes zijn om te mennen?
of misschien is bij het strand iets en dan de duinen in

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 19:19

Hier Zeeland (Noord Brabant).
Ik men ook met me shet.
Nog niet zolang, heb de pony gekregen van een client.

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 11:31

Hoi ...

Hier Overijssel, wij rijden voornamelijk in de boswachterij Ommen, en Hellendoorn.
Mijn shetten zijn tussen de 75 en 80 cm. En wij rijden met een twee wieler en een sulky
En de shetlander ritten die Marlies , van de Bella hoeve heeft georganiseerd waren ook super leuk
Dus mensen met shetten die willen mennen in deze omgeving zijn altijd van harte welkom.
In mijn profiel wat meer foto's van de pony's en de wagentjes ;)