Ik weet niet zeker of ik dit op de juiste plek plaats, maar ik probeer het toch even

Mijn lieve vuilnisbakkenras Shet Kaatje heeft problemen met haar kniebandjes, helaas een bekend probleem bij Shetters. Ze is 2,5 jaar oud, in mei wordt ze 3, en dient vooral als bff voor mijn minishet x falabella waar ze al twee jaar een weitje mee deelt. Kaatje loopt dus niet voor de kar en is (uiteraard vanwege haar leeftijd) ook niet beleerd onder het zadel. Af en toe ga ik met ze wandelen, maar helaas veel te weinig omdat dat toch een hele klus is met twee puberende Shetjes.
Omdat ze nog vrij jong is heb ik haar, op advies van de DA, binnendoor laten bekappen waardoor ze beter gaat staan. Ik moet haar meer beweging geven om haar spieren sterker te maken, zodat de spieren in principe de functie van de kniebandjes over kunnen nemen. Ze mag daarbij verder niet te zwaar belast worden, dus een karretje erachter is geen optie. Wandelen is ook geen optie, omdat dit bijna onmogelijk is met twee Shetjes en de andere breekt de wei en stal af als ze alleen achter blijft

Helaas heb ik zelf 0 verstand hiervan. Heeft iemand goede tips, trucs en aanraders?! Zijn hier interessante boeken over verschenen of iets dergelijks? Ik hoor het graag!