heeihoi iedereen, ik heb een probleem die al heel lang niet wil lukken. het longeren lukt maar niet ze sprint er steeds van door en pakt het bit vast, ik gebruik nog geen bijzet teugel want dan raakt ze helemaal in paniek mijn paard is een vierjarige fries die echt werkelijk 4 jaar helemaal niks heeft gedaan en is dus ook nog niks gewent ze is nu een maand in mijn bezit. ik heb veel gedult met haar alleen als ze er van door gaat dan weet ik niet helemaal meer wat ik moet doen ik geef haar natuurlijk wel straf maar ik vraag me af wat ik er nou tegen kan doen. Het is niet zo dat ik onervaren ben met het longeren. sterker nog het liefst longeer ik dan rijden gewoon om naar de lichaams taal van het paard te kijken. maar dat gaat bij haar niet op. iedere tip is welkom!
Groetjes!
marleen_usar
Geplaatst: 14-10-13 18:58
Als ze niks kent en je hebt haar nog maar een maand zou ik eerst eens lekker een tijdje gaan grondwerken.
deess
Geplaatst: 14-10-13 18:59
hoi longeer je haar wel jn een kleinere ruimte dan een bak of weiland? anders maak je het jezelf wel erg moeilijk. een longeercirkel os kleine bak is wel zo makkelijk