Koppig, lief paard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmijntje

Koppig, lief paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 11:28

Hee Bokkers,

Ik heb sinds donderdag een hele lieve verzorgpony, Trix.
Ze is beleerd, alleen ik wil niet meteen op haar stappen.
Ze staat in een wei met 8 andere paardjes, waaronder shetlanders.
Zij zelf is een grote E-pony.
Ik vind haar heel lief en ze is verzot op bixjes:D
Als ik haar borstel vond ze dat eerst niet zo leuk (vooral de rug en buik niet) maar nu vind ze ook dat fijn.
(Waarschijnlijk vond ze het niet fijn omdat ze misschien drachtig is.)
Ik wil heel graag wat meer met haar gaan doen, zoals rondjes lopen in de weide aan het halster, maar ze i bangig voor het halster en ik wil niet dat ze een trauma aan me overhoud. (Ze is trouwens 13 jaar).
Wat kan ik het beste doen?
Als ik het halstertouw om haar nek doe (Waar ze niet bang voor is trouwens) en haar zachtjes probeer mee te trekken loopt ze meestal gewoon de andere kant op weg.
Ze is dus niet de makkelijkste, en ik heb de hoop dat jullie misschien tips voor me hebben, zodat we samen leuke dingen kunnen gaan doen.
Ik heb ook al geprobeerd haar met bix te lokken en ook mee te 'trekken' maar dan doet ze uiterlijk een stapje en dan stopt ze.
Verder heeft ze ook een trucje van iemand ooit aangeleerd, namelijk een pootje geven en dat blijft ze nu maar doen als ze bix ruikt.
Hoe kan ik dit haar afleren?

Alvast bedankt voor de reacties, ze zijn erg welkom!!

Elles

Re: Koppig, lief paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 11:39

RT- P >> TVG

IlovePuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 11:45

Tips voor het halster:
Heb je haar al eens laten ruiken aan het halster? En heb je al wel geprobeerd het rustig en voorzichtig om te schuiven? Als je het halster om kunt schuiven, belonen en het er dan weer afhalen. Je moet niet te veel willen. Het gewoon rustig opbouwen :)
En tips om het trucje af te leren:
Sowieso geen biks geven als jij niet naar dat kunstje vraagt. En als ze het uit zichzelf doet gewoon negeren.
Succes en veel plezier verder met je verzorgpony!

(Ik heb er nog wat aan toegevoegd.)

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 12:38

IlovePuk schreef:
Tips voor het halster:
Heb je haar al eens laten ruiken aan het halster? En heb je al wel geprobeerd het rustig en voorzichtig om te schuiven? Als je het halster om kunt schuiven, belonen en het er dan weer afhalen. Je moet niet te veel willen. Het gewoon rustig opbouwen :)
En tips om het trucje af te leren:
Sowieso geen biks geven als jij niet naar dat kunstje vraagt. En als ze het uit zichzelf doet gewoon negeren.
Succes en veel plezier verder met je verzorgpony!

(Ik heb er nog wat aan toegevoegd.)

Jep, eerst even eraan laten snuffelen, over haar hals heen gewreven, zachtjes en daarna geaaid, maar toen ik het echt om haar neus wilde schuiven draaide ze zich om en liep weg.
Nee, ik weet het, maar ze voert mijn kunstje uit die ik aan haar vraag en hoppa: Daar gaat haar beentje omhoog.
Dankjewel!!!