Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
hwn schreef:@Ibbel, moet ik es over nadenken. Ik denk idd dat het ook veel "aangeleerd" wordt bij een paard door het links hanteren. Zelf had ik vroeger 5 linksgebogen en 1 rechtsgebogen paard, nu zijn ze alle 6 linksgebogen, de één al wat meer dan de andere. Zelf zit ik ook wel af en toe met bekkenblokkades, maar da's de ene keer links en de andere keer rechts.
RoyceMack schreef:Het paard loopt in de bak als ie vrij loopt zowel links als rechtsom.. Hij is zeer flexibel in hals en rug en kan hele ronde bewegingen maken, denk hierbij aan schijnbewegingen, ineens tot stilstand pats boem, zeer krappe cirkels maken. Af en toe vraag ik me af of het geen westernpaard is haha. Hij is erg buigzaam en ik loop met hem aan de hand zowel links als rechts naast me. Zou inderdaad kunnen dat ik links niet snel genoeg ben met zweepgebruik, maar hij draait zeg maar zijn voorhand naar mij toe(in een splitsecond) en als ik dat wil corrigeren dmv tik met zweep, dan deinst hij alleen maar achteruit.. Ik denk dat het ook een kwestie van oefenen is maar weet niet zo goed wat de beste omstandigheden zijn voor hem. Hoofdstel in, of juist halster, longeersingel om of niet. Hoe kan de longeerlijn het beste bevestigd worden bij hem etc. Maar denk dat t meer uitproberen is..