Ik vroeg me af wat ik allemaal kan doen met een paard, wat 13 jaar oud is en waar ik niet meteen op wil stappen, maar eerst een band mee wil creëren. (Grondwerk enzo.) Wat kan ik allemaal doen? Ik wil het allerliefste als ik op haar ga rijden, zonder bit rijden (want dat lijkt me echt geweldig) Maar ik ben niet echt ervaren, dus willen jullie alsjeblieft me wat tips geven?:D
Zelf doe ik vrijheidsdressuur met m'n 27-jarige verzorgpaardje Eclaire. Het is erg leuk en je leert elkaar goed kennen! Het zonder bit rijden kwam bij mij vanzelf, maar er moet wel wederzijds vertrouwen zijn . Na bitloos rijden ben ik gaan proberen op neckrope te rijden. Ik was er zelf wat onzeker over en dat merkte ik ook meteen aan Eclaire. Dat heb ik toen een tijdje laten rusten en na een fijne vrijheidsdressuurtraining ben ik er zo een keer op gaan zitten en toen lukte het wel Op www.vrijheidsdressuur.nl staat heel veel informatie over vrijheidsdressuur, maar ook over bitloos rijden. Het is een hele fijne site!
op youtube zijn ook veel filmpjes te vinden over vrijheidsdressuur en horse agility. hier bijvoorbeeld een youtuber die filmpjes maakt over vrijheidsdressuur: http://www.youtube.com/user/AlwaysHorseLove/videos
Bedankt voor de tip! Ik ben een tijdje niet online geweest, maar heel erg bedankt! Ik hoop dat ik er wat aan heb. Mijn verzorgpaardje is noggal eigenwijs en ik hoop hiermee een band te kunnen creëren!:D