[AR] Traditionele kleding bij officieel starten, tips?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Manda

Traditionele kleding bij officieel starten, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 08:47

Als ik op wedstrijd ga met mijn ponytjes zie ik af en toe dames (en heren) op een concourswagen er prachtig bijzitten met mooie hoeden en prachtige jurken. Het ziet er echt heel mooi uit, mooier als de gewone wedstrijdkleding vind ik.
Nu ik nog maar drie winstpunten nodig heb om naar de M te mogen heb ik bedacht dat ik in de M ook zo mooi wil starten :). Een concourswagentje heb ik al klaar staan maar waar ik moet beginnen om die mooie kleding aan te schaffen weet ik niet.... Ik weet helemaal niet wat precies de regels zijn bij traditionele kleding en ik neem aan dat je daar gewoon officieel mee mag starten omdat anderen dat ook doen? Ik rij maar heel weinig wedstrijden dus voorlopig kan ik daar niet rondvragen, vandaar dat ik hoop dat iemand op bokt al wat antwoorden heeft.
Waar vind ik bijvoorbeeld die kleding?

Fotos voor ideeën zijn ook welkom!

HTM

Re: Traditionele kleding bij officieel starten, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 10:45

Mijn moeder had ooit een heel net pak gekocht bij de Wehkamp volgens mij, en startte daarmee.
Was dus niet echt traditioneel, maar dat mocht gewoon.
En zo ken ik meer mensen die een net pak kochten, mooie hoed erbij zoeken, en daarmee starten.

sasika

Re: Traditionele kleding bij officieel starten, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 22:38

De kleding moet bij je wagen passen, zolang je maar een menschort (vrouwen mogen ook een rok aan) en bijpassende hoed of cap draagt.

Zoek eens foto's van concourwedstrijden op (waar deze wagens eigenlijk voor bedoelt zijn) dan zul je ook de klederdracht vinden die er bij hoort. Of probeer meer inormatie te winnen over de achtergrond van de concourwagen

ik rijd met mijn tweewieler ook gewoon met hoed, maar wel in stijl van jasje en wagen.