Afstamming: Double trouble x al pacino w x centurion montfort
Naam: Bailey (paspoortnaam: Good as Gold H.
Dit beestje heb ik nu een klein tijdje. Het begon met niks, lekker in de wei, spelen met het veulen.. 1 x in de week eruit voor een poetsbeurtje en daarna weer terug de wei op. Nadat hij 2 werd heb ik besloten wat kleine dingetjes te gaan doen. Zoals dekentjes op, lichte schriktraining, later het hoofdstel en zelfs ook het zadel al op gehad... Ik kan hem beschrijven als een braaf en nuchter typ. Bij angst/enge dingen deinst hij niet terug, kijkt op en snuift wat, maar gaat er altijd langs. Als eenmaal het touwtje aan hem is vastgeklikt volgt hij me overal. Trekt niet, loopt me niet voorbij maar blijft lichtjes wat achter me.
Hier begon het allemaal.......

In februari nog in dikke vacht. Het is een schatje, als hij ging liggen kon ik er rustig bij komen, hem overal aanraken zonder dat hij ook maar 'zei' dat dat niet mocht

Na het uit de vacht komen begonnen met met het opdoen van een zweetdeken. Af en toe nog een beetje happen naar dat ding met de vraag waarom hij dat op zijn rug had... Makkelijk dat hij was. Het begon met rustig opleggen, wat na 1 min eindigde waarbij ik de deken zo tegen zijn gezicht kon aangooien (bij wijze van natuurlijk

Daarna begon het met wat lichtelijke schriktraining. Ook plastic moet wennen... Waar hij eerst voor wegrende kon ik het na 5 minuten overal op zijn lichaam wegleggen. Van kop tot kont tot benen. En dat met geduld. Geduld beloont wel erg goed

Pas geleden, voor het eerst hoofdstelletje in. Aangezien deze meneer alles in zijn mond stopt (bij het poetsen alles bij hem vandaan, want hij pakt alles op en gaat er op staan kauwen..) was het bit erg gemakkelijk er in te krijgen

en last best... Het zadel. Poeh dat was wel wennen. Na het opdoen meneer los geklikt en volgensmij solliciteerde hij voor stier. Want daar leek het op. Op een bepaald punt stil staan en niet meer willen lopen totdat dat ding eraf was... Maar helaas, hij moet wennen... Dus gemene baas kwam met longeerzweep om hem te laten lopen. Er kwamen nog enkele bokjes maar daarna liep hij braaf draf en galop zonder bokjes. Hij heeft het zadel nu 2 x op gehad. Brave vent is het ook!

Zo en dat waren de bezigheden met hem tot nu toe... Ik haal hem nu 2 tot 3 x per week uit de wei. Of we gaan weer met plastic aan de gang, of we maken een kleine wandeling buiten. Ben erg tevreden met deze man, hij is zo ontzettend braaf, had ik niet kunnen dromen. Om het af te leren, nog een plaatje na een kwartiertje 'hard werk'

Zeker respect als je dit allemaal hebt gelezen... Bedankt voor het kijken!