Afgelopen Zaterdag dan eindelijk weer eens wat kunnen filmen, Helaas was Mees die dag niet zo gemotiveerd en was ze te druk bezig met haar omgeving dan met de training.
Maar dat geeft niets, want uiteindelijk vind ik dat ze toch haar best heeft gedaan!

Zoals jullie zien werk ik hier met 2 zwepen, ik merk dat Mees dit soms nog net wat meer motiveert, tijdens het stijgeren zie je dat ik haar met de ene zweep op de borst tik en met
de andere zweep het commando voor het stijgeren geef, hierdoor zie je dat Mees meer gaat maaien met haar benen.
Ook vind ik het erg belangrijk om tussen de trukjes door wat rust momenten te pakken, even een aai, of even een stukje rennen dat ik niet alleen aan een stuk door bezig ben met de trukjes, Zoals je ziet gaat Mees dan ook vaak likken dit is een teken dat ze even alles kan verwerken wat er zojuist is gebeurd, zodat ze de volgende keer nog sneller snapt wat ik bedoel!
Niet alle trukjes zijn gefilmd, Ik hoop binnenkort weer een camera vrouw te hebben (

Voor die die Mees nog niet kennen:
Leeftijd : 6 jaarjes jong.
Ras : Welsh x Fjord
Geslacht : Merrie
Mees is inmiddels 2 jaar bij mij, waarvan we 1,5 jaar bezig zijn met vrijheidsdressuur. De laatste tijd wat minder aangezien we ons wat meer zijn gaan focussen op het rijden, maar ook
het vrijheidsdressuur wil ik binnenkort weer wat meer oppakken!
Ik zou zeggen veel kijk plezier!

Liefs, Cathleen & Mees