Starten Parelli: verschil oude en nieuwe dvd's / pakketten

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xxxxxx2000

Starten Parelli: verschil oude en nieuwe dvd's / pakketten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-13 09:53

Beste Parelli liefhebbers,
Ik wil gaan starten met Parelli, ben me redelijk gaan inlezen ook o.a. op Bokt ( ook boktWiki). Ik heb begrepen dat Parelli steeds in ontwikkeling is, en dat de nieuwe dvd's etc die nu aangeboden worden via Parelli zelf anders zijn dan de oude levels. Ik vind de nieuwe best duur om mee te beginnen maar heb ook gehoord dat de oude pakketten wat duidelijker zouden zijn en meer gericht op 7 games. Kunnen jullie mij dit vertellen of dit klopt? En welke ( oudere) pakketten ik het beste kan aanschaffen. Ook heb ik gehoord dat de oude levels op de website zouden staan, toegankelijk voor Savvy leden. Als dat klopt, is dat dan echt evenveel informatie als wanneer je die oude levels tweedehands zou aanschaffen? Weet iemand ook het inhoudelijke verschil tussen de oudere en de nieuwe pakketten of ziet het verschil meer op de presentatie? Ik vraag jullie dit omdat ik liever niet lukraak losse Parelli dvd's wil aanschaffen maar wel echt het programma wil gaan volgen. Veel vragen, hopelijk kan iemand me helpen door het bomen het bos te gaan zien! Groeten, Renee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 11:29

Allereerst leuk dat je je erin wil verdiepen en mee wil starten :)

De pakketten die nu nog in omloop zijn zijn de zogenaamde "oude pakketten" (ook genoemd het rode & blauwe pakket) en dan de nieuwere pakketten. Als je tussen die moet kiezen dan is het raadzaam de oude pakketten te kiezen, ik denk dat je de rode inmiddels weer via Parelli kan kopen, maar sowieso vind je ook wel met wat geluk 2e hands. In de oude staat veel meer theoretische uitleg dan in de nieuwere pakketten. Deze laatste zijn eigen gemaakt om samen te gebruiken met les, omdat je anders (heb ik horen zeggen) toch wel een gedeelte mist en je je echt gaat focussen op de oefeningen (7 games) op zich en dat is nu net niet de bedoeling.

Dan heb je ook nog Parelli Connect, daar kan je lid van worden (eerste maand gratis, daarna € 8 per maand) en vind het 1e level van het nieuwe pakket volledig op. Dus dit kan je altijd wel eens bekijken. Verder staat daar nog veel meer info op, niet zozeer de pakketten op zich, maar het komt wel allemaal op hetzelfde neer zeg maar. Al denk ik wel dat het handig is als je echt een pakket bij de hand hebt, dan worden dingen veel meer herkenbaar (had ik toch).

Wat ook zo is, is dat Parelli nu weer nieuwe pakketten op de markt heeft. Deze zijn nog niet officieel te koop (weet niet wanneer ze uitkomen eigenlijk) maar zijn wel al te bestellen. Deze zouden weer terug gaan naar de oude pakketten heb ik gehoord, dus meer theorie en uitleg, maar dan in een nieuw jasje omdat de oude toch wel echt oud zouden zijn (al blijven de principes wel hetzelfde natuurlijk, maar je merkt toch dat er wel verschillen zijn). Misschien is het wel handig om daarop te wachten .. maar dat kan ik dus niet zeggen :+

Jessix

Re: Starten Parelli: verschil oude en nieuwe dvd's / pakketten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 11:43

Ik vind de nieuwe pakketen juist beter. En dan Horse Behavior erbij om wat meer in te gaan op gedrag van een paard. De pakketen die nu op de markt komen zijn Savvy's. Deze dvd's gaan dus meer in op 1 van de 4 savvy's, bijvoorbeeld online of liberty. Deels herhaling/deels vernieuwing.

xxxxxx2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-13 17:22

Dank jullie voor de reacties! Ik vind het ook echt leuk om me daarin te verdiepen. [***]: weet je toevallig ook hoe de rode en blauwe pakketten officieel heten? Dan kan ik gerichter tweedehands zoeken bedankt en groeten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 19:23

Het rode heet: Parelli Level 1 Partnership
Het blauwe pakket heet: Parelli Level 2 Harmony

Moet je echt kijken naar een rood & blauw pakket, want Harmony wordt ook nog bij een nog ouder pakket gebruikt maar dat is nog met videocassettes ;)

Ik heb deze toen gekocht op aanraden, ik weet niet hoe de nieuwe pakketten eruit zien (behalve level 1 dan via Parelli Connect) en de nieuwste die gaan uitkomen weet ik dus ook niet (al klinken die in theorie wel heel interessant).

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 22:53

De oude pakketten (dus rood en blauw) hebben als nadeel dat ze ondertussen echt wel aardig achterhaald zijn qua omgang met paarden. De technieken worden er heel duidelijk in uitgelegd.

Wat naast pakketten toch heel fijn is, is les. Ook duur, maar absoluut maatwerk en daarom heel veel waard :j