[AR] Tweespan marathon starten, hoe gaat dat in zijn werk?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bellarose

Tweespan marathon starten, hoe gaat dat in zijn werk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-13 21:08

:wave:

Ik kon hier nog geen topic over vinden, en van de knhs website werd ik niet helemaal wijzer, dus vandaar!

Ik ben trotse eigenaar van een 2 span welsh a merrietjes, nu 3 en 4 jaar oud. Ik roep als sinds ze in t tweespan staan dat ik volgend jaar, als ze 4 en 5 zijn marathon ga starten, echter heb ik eigenlijk geen idee hoe dat in zijn werk gaat. Ik heb altijd (fanatiek) thuis getraind, ben dus geen beginnend menner, maar wedstrijden zijn mijn totaal onbekend. Wie o wie kan mij vertellen hoe het allemaal in zijn werk gaat en wat je moet regelen en aanvragen voordat je op een wedstrijd verschijnt?

Alvast bedankt! :)

Afbeelding

tallechie

Re: Tweespan marathon starten, hoe gaat dat in zijn werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 22:30

Op de Knhs site staan de reglementen. Onder het kopje mennen. Altijd handig door te nemen. Verder moet je lid zijn van een vereniging en een startpas hebben.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 23:05

Als je SGMW wil rijden mag je pas rijden als ze 5 jaar oud zijn of je moet in de jongepaarden rubriek terecht kunnen maar daar weet ik niet zo veel vanaf.

Om te kunnen starten moet je lid zijn van de KNHS en 2 startkaarten aanvragen 1 per pony en een wagennummer.

Dan is het nog de bedoeling dat je via je verzekering een papier krijgt dat je voor paarden wedstrijden verzekerd bent.

Als je meer vragen hebt kun je ze altijd stellen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 23:07

Even aanvulling. Jonge paarden rubriek moet wel apart aangevraagd worden door organisatie. Dan rijd je vier hindernissen zonder tijdslimiet.

Je hebt geen twee losse start kaarten nodig maar een voor dubbel span

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 23:09

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 23:19

Ik heb twee enkel span start kaarten en één voor dubbel span. Maar als je dubbel span start heb je daarvoor toch alleen start pas voor nodig

Als je dus alleen samengesteld tweespan start kan je het met één start pas af. Zo lees ik het
Laatst bijgewerkt door tallechie op 05-10-13 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 23:21

Bij iedere pony in een 2 of 4 span heeft een eigen startpas dus heb je er 5 heb je 5 startpassen nodig.

Maar je betaald dus niet het volledige tarief voor een startpas voor 2 of 4 span bekijk de tearieven lijst maar.

Citaat:
Startpas mennen samengesteld tweespan (per paard) 24,25

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 23:26

Eens. Maar ik heb dus drie start passen. Twee voor enkel span dressuur vaardigheid en smw r en één voor dubbel span. Je betaald dus wel voor twee maar je krijgt maar één pas

Verona2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 23:29

Bellarose schreef:
:wave:

Ik kon hier nog geen topic over vinden, en van de knhs website werd ik niet helemaal wijzer, dus vandaar!

Ik ben trotse eigenaar van een 2 span welsh a merrietjes, nu 3 en 4 jaar oud. Ik roep als sinds ze in t tweespan staan dat ik volgend jaar, als ze 4 en 5 zijn marathon ga starten, echter heb ik eigenlijk geen idee hoe dat in zijn werk gaat. Ik heb altijd (fanatiek) thuis getraind, ben dus geen beginnend menner, maar wedstrijden zijn mijn totaal onbekend. Wie o wie kan mij vertellen hoe het allemaal in zijn werk gaat en wat je moet regelen en aanvragen voordat je op een wedstrijd verschijnt?

Alvast bedankt! :)

[ Afbeelding ]

Wat een supergaaf span!! <3

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 23:30

Als het goed is moet je niet een maar 2 passen krijgen.

Want wil ik morgen pony a en b mee nemen en de volgende wedstrijd pony a en c moet ik meerdere passen hebben om te kunnen laten zien aan het secretariaat en of je nou 2 of 5 pony's een 2 span startkaart aanvraagd ze blijven per pony die 24,25 kosten.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 23:37

Zo bedoel je. Maar ik heb ,maar, twee pony,s en dus één twee span. Ik heb bij span a dus één start pas voor dubbel span. Dit span heeft ook één combinatie nummer en beide namen staan op de pas. Als jij voor pony à en c één start pas wil krijg je daar ook één start pas voor, hier staan de namen dus ook op .

Maar in dit geval wil zij met dit span starten en krijgt de hier één start pas mee omdat ze alleen één smw start pas voor dubbel span wil.

Edit elk span krijgt dus één eigen combinatie nummer en start pas

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 00:13

Ik heb idd maar 1 pas voor mijn tweespan. Maar wel voor beide enkelspan smw/drs/vdh pas erbij.

Maar je krijgt dus idd maar 1 pas.