Ervaringen Horka Kaptoom

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marlu

Ervaringen Horka Kaptoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 17:58

Ik ben opzoek naar een kaptoom die niet te al te duur is, maar wel netjes ligt en een fijne neusriem heeft.
Nu kwam ik deze kaptoom van Horka tegen: http://www.ponywebwinkel.nl/shop/nieuwe ... horka.html
Ik vind hem er erg mooi uit zien!

Heeft iemand ervaringen met deze kaptoom? Ik ben vooral benieuwd naar de kwaliteit van het leer en de neusriem. Wat voor metaal zit hier in en is dit vergelijkbaar met het metaal in de academische kaptoom? Of is het aan een stuk onbeweeglijk ijzer?

Babsding

Re: Ervaringen Horka Kaptoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 18:16

Deze heeft door kleine ketting die erin zit een scherpe werking. Als je weet hoe je daar mee moet werken is dat geen probleem, weet je het niet, kom je misschien voor een akelige verassing. De kwaliteit kan ik weinig overzeggen, een lesklant van mij heeft deze kort gehad. Maar weggedaan, en toch een via paardenbegrijpen.nl gekocht.

Marlu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 20:08

Ik gebruik de kaptoom van paardenbegrijpen al langer en daar ben ik erg tevreden over, maar die zijn wel erg prijzig... Daarom ben ik wel benieuwd hoe deze bevalt. De ketting ziet er wel dunner/scherper uit.. Is het ook echt een ketting of gewoon een stuk ijzer?

Nohra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 10:01

Daar ben ik ook erg benieuwd naar lees ff mee ;-)