Dit doe ik samen met de eigenaresse maar omdat ie weinig tijd heeft ivm persoonlijke problemen staat de merrie er al een jaar niet voor.
Nu ben ik eerst begonnen met lange lijnen en toen ze super reageerde op stemhulp bij mij hebben we haar voor de kar gezet aangezien ze er een jaar geleden ook al voor had gestaan zonder enige problemen (beetje saaie pony toen

Nu ging het helaas minder goed en ze leek te schrikken van het gekraak van mn karretje, dus we hebben 3 weken geoefend met een houten balk achter haar met lange lijnen.
Die hebben we laten vallen, laten rammelen, laten kraken, naast haar laten vallen en dit alles aan de lange lijnen. Toen dit goed ging en ze niet meer schrok hebben we het karretje er weer achter gezet en ik ben er toen nog niet op gaan zitten, nu schrok ze gister weer tot echt willen rennen.
Als ze weer wat gekalmeerd is is ze gewoon rustig en ontspannen maar het lijkt toch dat ze het soms nog niet helemaal vertrouwt.
Weet iemand hier nog oefeningen met het karretje om haar meer te laten ontspannen?