Ik longeer mijn shet regelmatig, elke dag 20-30 minuten. Rechtsom loopt ze erg goed, lekker ontspannen en luister goed. Maar linksom schud ze constant met haar hoofd, alsof het lijkt dat ze een probleem heeft met het bit of hoofdstel. Linksom loopt ze ook erg gespannen. Hebben jullie tips of adviezen?
Dan zou ik de rug eens na laten kijken Wordt er op gereden?
lijkt me handig dan weet je het meteen.
evelien_89
Geplaatst: 04-12-13 00:29
eline10 schreef:
Zijn er nog meer mensen die tips/adviezen hebben?
Tandarts kan ook helpen als het niet in de rug zit? Beste is beide eerst eens na te laten kijken. De pony doorvragen terwijl ze pijn heeft zal afbraak aan je relatie doen dus nakijken is zeker de moeite waard. ook een shet verdiend pijnvrij werken.
Een dagje met andere optoming longeren, zonder bit, dan kun je zien of het misschien aan het bit ligt. Maar bij elk paard zou de tandarts af en toe moeten controleren, dus laat die vooral ook komen. En de rug na laten kijken.
Misschien is linksom ook wel een lastige kant voor je pony? En heb je bijvoorbeeld per ongeluk meer rechtsom gelongeerd dan linksom. Wist je trouwens dat je met een shetlander nog veel meer kunt doen dan longeren? Ze vindt het vast heel leuk als je haar ook eens mee uit fietsen neemt, aan de lange teugel gaat werken of werk aan de hand gaat doen.