[AR] Cobe voor de koets: Part II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Cobe voor de koets: Part II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 19:49

Yes, eindelijk :D
[***] is in juli ergens voor het eerst voor de koets geweest en dat ging super. Toen kwam er een eigen koets, en eigen tuig, en gebeurde er vanalles waardoor ik van stal verhuist ben. Maar de verhuis was een geweldige keuze, en nu blijkt de man van de stal ook nog eens zowat zijn hele leven gemend te hebben. Wat wil een mens nog meer :Y) Dus vandaag was het zover, [***]'s 2e keer voor de koets ...

1. Klaar voor vertrek
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. En op weg
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9. Geconcentreerd
Afbeelding

10. Are we still happy?
Afbeelding

11. Mijn toppertje <3 <3
Afbeelding

En omdat stilstaande beelden weinig zeggen ook nog wat bewegend materiaal (soms beetje té bewegend, sorry :Y) :)) ).

Eerst een heuvel waarvan ik dat onder het zadel al een uitdaging vond, toen dacht ik nog "als ik dat ooit met de koets moet doen". Naja, ik ben een watje :')

En nog een stukje galop meegepikt.

Ik heb toch echt wel de beste pony ever? _/-\o_
17 jaar, nooit voor de koets gelopen en hij doet dit ... Die man kon niet geloven dat hij niet in een vorig leven ofzo voor de koets had gelopen, maarja, ik ken zijn hele leven vanaf veulen dus neen, had hij niet :Y) :)) Het voelde ook meteen allemaal vertrouwt, ook bij het optuigen en inspannen enzo, is gewoon echt ongelooflijk. Wat gaan wij in de toekomst genieten! :D
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 01-10-13 21:18, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Foto's aangepast op verzoek zodat ze weer zichtbaar zijn.

ZusJacobs

Re: Cobe voor de koets: Part II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 19:52

Jeetje Sabine, ik herinner mij nog wel die periode dat rijden al eigenlijk niet ging.. En nu dit? Ik zag het voorbij komen en dacht echt whuuuuuuuut?! Welke Cobe, er is toch maar 1 Cobe??

Suuuuuuuper gaaf!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 20:00

Wat stoer zeg!! Hij is leuk voor de wagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 20:07

ZusJacobs schreef:
Jeetje [naam], ik herinner mij nog wel die periode dat rijden al eigenlijk niet ging.. En nu dit? Ik zag het voorbij komen en dacht echt whuuuuuuuut?! Welke [***], er is toch maar 1 [***]??

Suuuuuuuper gaaf!

Ik weet niet of er maar 1 [***] is, maar ja, die [***] inderdaad :o
Echt gek hoor, snap het nog steeds zelf niet, maar wat ik tegenwoordig van die pony terug krijg, dat hou je echt niet voor mogelijk. Nergens draait hij zijn hoef voor om, alles doet hij gewoon eventjes .. En dan te bedenken dat een tijd terug het rijden inderdaad niet ging, zelfs het grondgedeelte ging al niet (heeft me ook omver gelopen terwijl ik er naast liep enzo :+ ). Maarja, toch was er ergens een klik, alleen begrepen we elkaar niet altijd zo goed ... Dat is dan gaandeweg wel gekomen (met hulp) en ja, nu .. de sky is the limit zoals ze zeggen :Y) Heb echt het gevoel dat we samen alles kunnen <3 (heel penny :)) ).

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 22:15

Het ziet er leuk uit! Alleen mag je broek hoger en je strengen korter. Je boom hangt bijna uit de lichtogen in rust, dus kan me voorstellen dat als hij op spanning staat dat dat nog enger is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 22:29

Dank je :) Ga eens kijken of die broek een gaatje hoger kan ..
Die strengen korter, dat is dan ook zodat die boom verder door de lichtogen gaat? Of moet de pony in het geheel dichter bij de koets? Die boom kan volgens mij niet anders, is maar heel kort .. moeilijk uitleggen .. Beetje zoals op deze foto:
Afbeelding

Dus dan kan je niks anders dan die zo vastmaken, toch? Zit ook weinig beweging/speling op trouwens :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 10:15

jammer dat ik de foto's niet kan zien, 1 tip, nooooooit via photobucket uploaden! ;) gebruik dan tinypic ofzo!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 10:44

Strengen korter is zodat de bomen niet verder uit de lichtogen kunnen schuiven. Ik heb geen idee hoe dicht hij op de wagen staat als hij aantrekt, maar volgens mij loopt hij er dan vrij ver voor, gezien het behoorlijke boogje in de strengen bij stilstaan?
Dat de boom niet anders kan, tja, dat heb je vaker met bomen, haha! Je moet dan alleen even kijken of je, als je hem korter op de wagen hebt staan, hem niet te dicht op de wagen hebt staan. Als dat zo is is je boom gewoon te kort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:48

Dank je. Ik heb vandaag even overlegd en we gaan kijken wat het doet als hij wat korter op de koets loopt (die man heeft liever wat meer ruimte voor als je echt gaat galopperen, dat hij dan niet tegen de koets komt, maar ik denk dat dat met [***] wel meevalt, zo ruim is zijn galop niet :+ En hij staat wel vrij ver als je het zo bekijkt :j ).

De boom is een ander paar mouwen, die blijkt inderdaad gewoon niet goed te zijn en zal daarom misschien ook raar lijken te zitten. Dus daar gaan we ook een oplossing voor zoeken, wordt vervolgd :Y)

De foto's is wel balen, net nu :+ Over een paar dagen worden ze wel weer zichtbaar maar ga even kijken om ze ergens anders te uploaden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 22:38

Foto's doen het weer :Y) Zo blijvend moeten zijn nu, hoop ik :P

_Evanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:25

Gaaf Sabine om Cobe voor de koets te zien. Ik vind het een mooi passend plaatje, net alsof het hij altijd al doet. En wat ziet 'ie er mooi uit! :D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:03

Leuk! Ik herken de paadjes :D Binnenkort gaan we dan eens mee op de koets he :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:31

Dank je _Evanne!
Hij is momenteel wel weer te dik hoor, moet ik weer dringend werk van maken := Maar hopelijk gaat de koets daarbij helpen. Het is in ieder geval heel anders werken voor hem (na een klein rondje zag ik al zweet, terwijl onder het zadel dat veel langer duurt) en minder werken voor mij, dus dat komt wel goed :Y) :))

@ Sol : haha ja, klein stukje hetzelfde gedaan als toen :D Binnenkort mogen jullie eens mee :j [***] blijkt toch al volleerd te zijn dus dat gaat sneller dan verwacht :P Nu alleen ik nog 8-)

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 19:26

Wat is het toch een meesterlijk geweldig paardje <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 19:53

Dank je :o
Vind ik ook hoor! Maar denk dat iedereen dat wel vind van zijn/haar eigen paard :Y) :))

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 00:06

Ziet er goed uit!

Ik vind de broek wel goed zitten zo op de fotos :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 11:37

Dank je :)

Hij heeft ondertussen weer voor de koets gestaan en had de broek gewoon een gaatje hoger gedaan om te kijken en had het idee dat dit toch net wat beter zat .. Hij ging ook echt zweten onder de broek (zijn knieën dus) en dat is volgens mij een teken dat hij zijn kont goed gebruikt. Dat had hij de eerste keer niet .. Geen idee of dat met de broek te maken heeft of niet, maar denk dat een gaatje hoger niet meteen slechter is.

Verder hebben we hem dichter naar de koets toe gezet waardoor de boom ook meteen anders komt. Denk dat het op die manier wel beter is (of dat dacht die ervaren persoon die erbij was toch, ik kan wel veel denken maar ik ken er niks van :Y) ) dus we gaan het even zo aankijken. De boom op zich kan op een later tijdstip nog verandert worden moest dat nodig blijken, maar voorlopig lijkt het goed zo en de pony gaat nog veranderen (afvallen :Y) ) dus dan moeten we even kijken hoe alles dan zit.

Spijtig alleen dat we bij de 2e rit ineens platte band hadden :+ Binnenband kapot, heb er nu besteld maar is dus even wachten tot we weer kunnen. Koets staat er nu heel zielig bij :(:)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 14:40

Leuke aanspanning, veel plezier met mennen! Ik krijg alleen de kriebels van je oogkleppen, deze zitten helemaal tegen de ogen aan. Probeer hier ook op te letten in het vervolg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 14:51

Hoe moet ik daarop letten? Er tegen zitten ze volgens mij niet hoor, zou wel opgevallen zijn .. Heb wel geen idee hoeveel ruimte er tussen moet zitten, en hoe ik meer ruimte kan creëren...

PippaLuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 15:15

Wat issie braaf! :D

De oogkleppen kun je gewoon naar buiten buigen, zit ijzerdraad in. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 17:01

Ja hé :D
Hij loopt echt rond of dat de normaalste zaak van de wereld is, de 3e keer deed hij het ook zo super <3

Zal dan eens kijken naar die oogkleppen of ik ze wat meer naar buiten kan zetten, merci :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 18:36

Bij de meeste oogkleppen zit er idd ijzerdraad in de windriemen. Zo kun je ze precies buigen zoals je wilt :)