Help sterk paard met longeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Luca03

Help sterk paard met longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 18:57

Hey, ik heb een probleem.
Ik ben een tenger meisje van 13 jaar die niet zo heel veel kracht heeft. Mijn paard van 11 jaar is een sterke merrie rond de 1m 60. Ze is heel koppig en wilt aan de longeerlijn altijd omdraaien. Ik heb de kracht niet om haar dan tegen te houden en trekt me gewoon mee. wat kan ik eraan doen?

edit: dit paard staat momenteel te koop

joda

Re: Help sterk paard met longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 19:22

hoi, longeren gaat niet om kracht maar juist om ontspannen. Ik denk dat jij wat lessen nodig hebt om goed te leren longeren.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 19:26

om te beginnen staat je topic verkeerd, bij horses at work horen foto's, dit hoort meer bij praktijkproblemen;)

Over het longeren,
Het scheelt heel veel als je een afgesloten stukje hebt, het liefst nog rond ook, dan kan ze in ieder geval je niet de hele wei-bak rond sleuren.
Verder zorgen dat je duidelijk bent, niet klein en afwachtend gaan staan, maar je borst vooruit en niet schreeuwen, maar wel duidelijk en sterk bevelen geven.
Zorgen dat je een soort gelijke driehoek met je paard vormt, jij bent een punt, je paard is een punt, en je zweep wijst naar een ander punt, bij paarden die de neiging hebben om te draaien iets achter de kont. Als je ziet dat ze wilt gaat draaien zorg jij door houding en plaats dat je iets meer achter der staat en drijf je haar met zweep en stem vooruit.
Er worden ook lessen gegeven in longeren, dat is ook slim om te proberen.

Elles

Re: Help sterk paard met longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 19:31

RT -P >> TVG