Ik ga volledig met Napie mee; je langboom is té lang en zit te hoog, waardoor je pony's te ver van de wagen af staan (die kunnen echt een heel eind naar achteren, en dus ook weer korter op de wagen en korter in de strengen), en ze hebben zo veel kans om zich te bezeren aan de langboom omdat hij te hoog hangt.
Verder vind ik persoonlijk dat je wel énorm veel vraagt van je 2 jonge, net beleerde pony's.
2 onbeleerde pony's meteen in 2span zetten zonder ze enkelspan te beleren (je vorige topic)... en ze vervolgens binnen 3 á 4 weken meteen ruim 270 km. laten lopen, én dan ook nog eens zo flink laten galloperen............. is totáal niet mijn stijl, zacht gezegd....
Dat betekent gemiddeld genomen ruim 65 km. per week, er vanuit gaande dat je ze 3x per week rijdt (wat ik al héeel erg veel vind voor zulke jonge, onervaren dieren) dan is dat ruim 30 km. per rit............
Als ik heel eerlijk mag zijn, denk ik dat als je zo door gaat, je deze pony's binnen de kortste keren finaal kapot hebt gereden (geestelijk en lichamelijk).....