Naam: Roza
Ras: onbekend
Schofthoogte: 1,35m.
Niveau: B
Leeftijd: 9 jaar
Aantal jaren mennen: 4 jaar, waarvan 2 jaar fanatiek
De dressuur is duidelijk niet ons ding, en dat kon de jury ook duidelijk zien... Bleek op onze vorige wedstrijden ook al het geval te zijn.
We oefenen er hard op maar zodra Roza de pionnen en hindernissen van de vaardigheid en marathon ziet is het dressuurmatig rijden ver te zoeken...
Bij m'n laatste wedstrijd vond ik dat ze wel lekker los en ontspannen liep tijdens het losrijden. Helaas liep het allemaal flink uit waardoor ik langer los moest rijden en mevrouw er de pest in kreeg. Toen we vervolgens ook nog eens een regenbui op ons kop kregen was madame er helemaal klaar mee.... Waar we vorige keer nog 171 puntjes bij elkaar wisten te sprokkelen, moesten we het in de dressuur nu doen met slechts 159 puntjes...
We hadden dus een hoop goed te maken in de vaardigheid en de marathon.
De vaardigheid was lekker opgezet maar ik heb bewust gekozen om voor foutloos te gaan en de tijd te laten voor wat ie was. Dus geen super tijd, maar wel binnen de tijd en foutloos.
Daarna de marathon, we begonnen goed! Alleen waren mijn groom en ik helaas beide in de war bij hindernis 2, hier hebben we veel tijd verloren. Tevens bij hindernis 5 een extra volte moeten rijden door een stuurfout van mij.
Al met al een nette 9e plek, van de 15 starts in mijn klasse. Niet ontevreden dus! En Roza? Die heeft het SUPER gedaan! Eerst 40 minuten erheen rijden, dan alles onderdelen met volle energie afleggen in de zeikregen en vervolgens nog met de oortje naar voren weer in een soepele draf naar huis!
Top pony!
Zie hier de foto's en filmpjes van onze heerlijke dag! Ik heb een camera op mn wagen gehad dus we hebben alles kunnen filmen, er leuk om achteraf terug te zien!
1. Geconcentreerd in de hindernis

2. De waterbak hindernis

3. Ik en m'n groomie weer in opperste concentratie

4. In de hindernis

5. In de volgende hindernis

En dan nog wat filmpjes:
6. In de waterbak!
7. De vaardigheid
Ben echt wer zo trots op mn kleine geit! Ze doet het toch maar allemaal zo maar voor me! Zelfs als ik dr op een boom af zou sturen zou ze er nog proberen in te klimmen voor me denk ik. Gouden pony al zeg ik het zelf!

Voor er commentaar op komt, ik weet dat mn wagen wat aan de kleine kant is, ben ook aan het zoeken naar een andere, maar nog niet gevonden wat ik wil! Dus als iemand nog een leuke sport gerichte marathonagen voor een pony te koop weet, liefst met bruine bekleding en mogelijkheid om met 2 personen voorop te zitten, dan hoor ik het graag....
Bedankt voor het kijken!