ik heb nu een shetlander tuigje maar daar zitten dichte lichtogen aan. Ik wil vanuit veiligheidsoogpunt graag veiligheidslichtogen voor aan dit tuig, maar overal waar ik zoek zijn ze alleen in maat full (passend op ideal tuigen) voorbeeldje: http://www.divoza.com/collectie/paard/m ... n-los.html
Helaas is mijn tuigje geen ideal maar ook is het door de maat shet het leer veel smaller. Wie weet waar ik wel losse veiligheidslichtogen kan kopen/bestellen die passen op een shetlander tuigje?
mail of bel even met www.minihorseshop.nl hun hebben wel de ideal tuigen op voorraad en weet dat ze de lichtogen ook los kunnen bestellen. als jij de breedte van het leer weet kunnen hun in ieder geval nameten of de gesp van een veiligheidslichtoog dezelfde breedte heeft en of dit dus wel of niet op jouw tuig zal passen.
yumi01
Geplaatst: 19-09-13 14:29
ik heb net veiligheidslichtogen aangeschaft voor mijn mini shetland tuigje(wel van Ideal) bij de menner, dat is een internetwinkel. Je kunt het daar eens proberen.
Wij hebben het uiteindelijk bij een zadel- en tuigmakerij (van Rijs) laten aanpassen. Hun gaven ons het advies om dit te laten aanpassen en niet zelf te proberen i.v.m. veiligheid. Dit hebben ze erg netjes gedaan.
NSV_fan
Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-13 14:33
bedankt voor beide tips! ik heb al eens wat besteld bij de menner, dus dan ga ik daar eerst eens vragen. wellicht dat maat shetlander wel goed past, anders kan ik ze altijd door een tuigmakerij nog laten aanpassen.
Ik heb ook zelf veiligheidslichtogen gezet op mijn mini mini shet tuig. Kan je geheel makkelijk zelf doen. Draagriem gewoon wat inkorten dmv een goed scherp mes.
Heb maatje pony genomen en pastte super. Zou demenner even mailen