Zaterdag ben ik op horse event geweest en heb daar een en ander gehoord/geleerd over clickertraining. Ik heb hier een startessetje aangeschaft en hier zat beloningsvoer is, leek op bix maar dan grotere korrels.
Dit vind ik erg fijn, fijner dan bix en gewoon snoep is natuurlijk ook niet erg handig, echter heb ik werkelijk waar geen idee welke brok dit is.. Heeft hier iemand misschien een idee wat het kan zijn?
Hetgeen wat ik weet is dat 'gewoon voer' is, het zit dus in een 10 a 15 kilo zak en het is een grote bix korrel...
Visibreteam, het zijn grotere korrels dat de 'gewone bix'. Het voer wat mijn paard krijgt dan zijn hele kleine korrels, van stal uit, en dat vind ik persoonlijk erg onhandig om te geven tijdens het trainen. Gebeurd mij namelijk vaak dat het van mijn hand afvalt etc. En dan krijgt hij geen beloning na de click...
Ik heb gewoon normale biksjes en soms wat gewone snoepjes/stukjes fruit
L0veMyHorse
Geplaatst: 30-09-13 19:53
Ik ben niet heel actief met vrijheidsdressuur, maar als ik mijn paard beloon zijn het redelijk grote snoepjes, het merk weet ik zo snel niet. Mijn paard word hier niet irritant van en eet het gewoon makkelijk
Ik gebruik meestal de grote vorm van de basis brokjes.Hetzelfde als Visibreteam bedoelt denk ik Ik ben niet zo'n voorstander van de grote snoepjes,brood,appel etc.