Beloningsvoer

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nickyyyy

Beloningsvoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 09:33

Zaterdag ben ik op horse event geweest en heb daar een en ander gehoord/geleerd over clickertraining.
Ik heb hier een startessetje aangeschaft en hier zat beloningsvoer is, leek op bix maar dan grotere korrels.

Dit vind ik erg fijn, fijner dan bix en gewoon snoep is natuurlijk ook niet erg handig, echter heb ik werkelijk waar geen idee welke brok dit is.. Heeft hier iemand misschien een idee wat het kan zijn?

Hetgeen wat ik weet is dat 'gewoon voer' is, het zit dus in een 10 a 15 kilo zak en het is een grote bix korrel...

Hopelijk kan iemand mij hier verder helpen!

NikkivanOlst

Re: Beloningsvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 10:29

Gewoon grote bixjes denk ik? :))
Is even kijken naar een zak paardenvoer waar 'grote korrel' ofzo op staat :j

Zelf gebruik ik gewoon het voer dat een paard standaard krijgt: is altijd voorhanden en je weet zeker dat het paard het lust.

Het gaat er ook niet zozeer om hoeveel een paard per beloning krijgt, maar dát hij een beloning krijgt! :)

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 13:13

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 13:21

Oh kijk, helemaal super! Dankjewel! :j

Visibreteam, het zijn grotere korrels dat de 'gewone bix'.
Het voer wat mijn paard krijgt dan zijn hele kleine korrels, van stal uit, en dat vind ik persoonlijk erg onhandig om te geven tijdens het trainen. Gebeurd mij namelijk vaak dat het van mijn hand afvalt etc. En dan krijgt hij geen beloning na de click...

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 13:35

Ik ken genoeg mensen die 'andere' grote brokken voeren en dat is ook gewoon een vorm van bix :j Je hebt namelijk verschillende maten korrel :j

Oh dat is idd minder handig als het van je hand afvalt :)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 18:32

Het voordeel van de Master die Danielle noemt (ik gebruik hem ook) is dat hij weinig suikers en eiwitten bevat én een perfect formaat heeft :)

Dit is de enige brok die ik mijn paard gemakkelijk kan geven zonder dat ze zich de dag erna halfdood schuurt.

vang

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 18:36

De condition-korrel van Pavo is ook handig voor clickertraining, maar ik geek dan wel meestal een drietal korrels tegelijkertijd.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 19:54

Ik heb gewoon normale biksjes en soms wat gewone snoepjes/stukjes fruit :)

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 20:53

Ik ben niet heel actief met vrijheidsdressuur, maar als ik mijn paard beloon zijn het redelijk grote snoepjes, het merk weet ik zo snel niet. Mijn paard word hier niet irritant van en eet het gewoon makkelijk

Yanne_RP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:53

Ik gebruik meestal de grote vorm van de basis brokjes.Hetzelfde als Visibreteam bedoelt denk ik :)
Ik ben niet zo'n voorstander van de grote snoepjes,brood,appel etc.