[AR] Mendurance Helderse Hipporit

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BibiSmurf

Mendurance Helderse Hipporit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 12:30

Beste Menners,
Na het succes van vorig jaar, wordt dit jaar op zaterdag 5 Oktober 2013 wederom een mendurance wedstrijd georganiseerd vanaf manege ’t Oale spoor in Hellendoorn. De route wordt verreden over de Hellendoornse berg met een totale afstand van 22.5 km. (voor de impuls klasse en de klasse 1) De klasse 2 = 45km, klasse 3 = 58,5km, klasse 4 = 72 km.

Wat is Mendurance?
Een mendurance is een wedstrijd waarin de snelheid en het uithoudingsvermogen van een aanspanning wordt beproefd. Deze wedstrijden testen de kennis en kunde van de menner om zijn aanspanning zo snel mogelijk over een gemarkeerde route door verschillende terreinen te rijden waarbij paard of pony ten alle tijde ‘fit to continue’ moet zijn.

Een startkaart voor de impulsrubriek is niet nodig, u dient alleen lid te zijn van de KNHS. Heeft u een mennen startpas, dan kunt u uitkomen in de klasse 1.

Hoe verloopt een wedstrijd?
Na aanmelden bij het secretariaat volgt een voorkeuring door een veterinair en dan mag men starten. Na het traject van 22,5 km is de finish, hier stopt u rijtijd. Vervolgens krijgt u een kilometer staptraject. Aan het einde van het staptraject volgt wederom een keuring door een veterinair, de hartslag moet dan onder de 70 slagen zijn en het paard/pony moet veterinair goedgekeurd worden.
Bij klasse II en hoger volgen er meer trajecten met hetzelfde schema maar met een rustpauze van 45 minuten.

De kosten voor de Impuls/klasse 1 bedraagt 28 euro voor een enkelspan en 30 euro voor een meerspan. Elke deelnemer krijgt na afloop een presentje.

Wilt u meer informatie of opgeven mail dan naar: teamhippo@live.nl.

Wilt u liever niet meedoen aan de mendurance wedstrijd maar wel de route rijden, dat kan ook.

Op zondag 6 Oktober gaat over dezelfde route de Enjoy the Ride. U kunt kiezen uit een route van 23.5 km of een verkorte route van 14.5 km. U krijgt een presentje bij deelname en na afloop staat er een goed verzorgde stampottenbuffet voor u klaar. Kosten voor deelname bedraagt 30 euro. Deelnemers die lid zijn van de KNHS krijgen 5 euro korting.

Deze rit is toegankelijk voor menners en ruiters! Ruiters hebben tevens de gelegenheid om door de diepe zandkuil te gaan.

We kunnen nog steeds enthousiaste deelnemers gebruiken!

tallechie

Re: Mendurance Helderse Hipporit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 18:05

Had graag mee gedaan, helaas wat anders gepland. Hopelijk volgens jaar wel van de partij

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 20:46

Jammer, maar je kunt niet alles tegelijk :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 20:47

Nee helaas niet... in Onstwedde voor de eerste keer mee gedaan aan een mendurance en het smaakt naar meer

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 21:40

Leuk om te horen!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 21:57

Omdat ik helaas zelf niet meer kan starten doe ik nu waarschijnlijk het span shetten van Barney groomen. Moet nog even kijken of ik het kan inpassen in de planning. Ben heel benieuwd naar de omgeving

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 19:56

Leuk nanda!

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 20:05

had graag de mendurance gereden maar veel te weinig km gemaakt vind ik dus doen we zondag de enjoy the ride onder de man :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 20:11

Hoor net dat mijn afspraak waarschijnlijk niet door gaat. Eigen pony is te weinig getraind, maar zal even iemand aanspreken waarmee ik in onstwedde ook mee heb gedaan

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 14:55

tallechie schreef:
Hoor net dat mijn afspraak waarschijnlijk niet door gaat. Eigen pony is te weinig getraind, maar zal even iemand aanspreken waarmee ik in onstwedde ook mee heb gedaan

:))

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 17:19

Gezellig Nanda als je komt!
Inkepink, leuk dat je met onze Enjoy the ride mee doet.
Tallechie, ik hoop voor je dat het gaat lukken. Hellendoorn is mijn rijgebied en vind het leuk als andere mensen ook van dit stukje natuur kunnen genieten.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 20:18

Wij starten klasse 1 meerspan pony (Barney en Pip), met de super hulp van Nanda als groom als zij kan komen. We hopen heel erg dat het goed gaat, zodat we de laatste winstpunten voor de klasse 2 gaan halen. Maar vooral hopen we op weer een hele leuke wedstrijddag, want inmiddels zijn we verslaafd geraakt aan de Mendurance.

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 08:42

Hoi tynie, de laatste puntjes voor de klasse 1 alweer! Komt vast goed. Ook van plan om volgend seizoen klasse2 te rijden?

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 08:46

Ja absoluut, de pony's gaan zes weken de weide in om te herstellen van afgelopen seizoen. Ze hebben heel veel gedaan. Daarna tot eind van het jaar normale ritjes maken en dan weer opbouwen. Contact met Tonkie gehad en we gaan de workshop in Hoevelaken volgen voor een juiste opbouw van training. Wij vinden de mendurance super en we hopen volgend jaar een stapje verder te mogen in klasse 2.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 09:15

Hoe is de ondergrond en het terrein bij jullie? Vergelijkbaar met het drents friese wold of zwaarder/lichter? Hebben jullie ook een groomkaart cq een goede route omschrijving van de groomroute? Ik ben zo'n drol met het vinden van groompunten.

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 15:16

Allemaal leuke dingen in het vooruitzicht dus tynie!

Nanda, De ondergrond bij ons is voornamelijk zand met soms stenig, heuveltjes en vals plat. Erg leuke route die vorig jaar goed is ontvangen door de deelnemers. Ik heb geen groomkaart gemaakt omdat de routekaart erg duidelijk is en er op veel plekken in de route gegroomd kan worden. Als je het fijn vind wil ik voor jouw wel een routekaart maken met goed bereikbare groompunten erop! Laat maar weten of je die graag wil hebben.

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 17:45

Helaas, ik wilde me net inschrijven voor de Enjoy the Ride versie op zondag 6 oktober, maar dat kan niet meer: "Inschrijven is niet meer mogelijk omdat het maximum aantal deelnemers is bereikt of de inschrijftermijn is verstreken."

:( :(

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 18:47

MarjaR schreef:
Helaas, ik wilde me net inschrijven voor de Enjoy the Ride versie op zondag 6 oktober, maar dat kan niet meer: "Inschrijven is niet meer mogelijk omdat het maximum aantal deelnemers is bereikt of de inschrijftermijn is verstreken."

:( :(

Je kan gewoon meedoen hoor, pb me maar ff. Ik ben het secretariaat!

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 19:04

Da's mooi. :) Ik heb je net een PB gestuurd.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 22:30

Hoe is de dag geweest? We baalden zo dat we niet mee konden rijden en moesten afmelden. Helaas is Barney nog steeds erg ziek en is de dierenarts al vijf keer geweest deze week. We hebben zaterdag zeker aan de wedstrijd gedacht en we vroegen ons af of er nog belevenissen van deelnemers van Bokt zijn geweest.

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 12:24

Hoi Tynie, De dag was zeer geslaagd! We hadden er mooi weer bij en veel positieve reacties. Jammer dat jullie niet mee konden doen. Hoe is het nu met Barney? Ik heb verder nog geen verhalen van deelnemers op bokt kunnen vinden.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 13:56

Het ging absoluut niet goed met hem, ruim een week de temperatuur bij de veertig gehad. Sinds gisteren eindelijk antibiotica gekregen en daar reageert hij heel goed op. Ivm onzekerheid of het droes was kom er eerder geen antibiotica gegeven worden. Ik ben nu tien dagen constant aan het zorgen geweest en het griepvirus had hem goed te pakken.

Volgend jaar schrijven we ons zeker weer in bij jullie, mits de pony's niets hebben natuurlijk. Zijn er nog ergens foto's te bekijken?

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 15:10