[AR] Wat voor een sulky?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Simone1993

Wat voor een sulky?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 16:41

Heb echt geeeen idee of dit bericht hier goed staat. Ben namelijk net precies aangemeld op bokt.

Heb op dit moment een Shet van 85 cm, die ik binnenkort graag voor de kar wil hebben (tuig etc. heb ik al). Nu zie ik regelmatig de Sulky Cavaletti en de Cavalier Rainbow Sulky voorbij komen. Maar qua prijs zit hier nog behoorlijk wat verschil in.

In eerste instantie wil ik gewoon graag met mijn Shetlander de weg op, als dat allemaal goed gaat en het mennen bevalt me heel goed, wil ik misschien wel eens mee doen aan een wedstrijdje. Heb me al laten vertellen dat de spoorbreedte 1.10 m moet zijn op wedstrijd!?

Kunnen jullie je ervaringen vertellen over (verschillende) sulky's? Prijs-kwaliteit? Alvast bedankt!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:37

Hoi,
Welkom op Bokt!

Je hebt je bericht igg wel in het juiste subforum (AR --> Aangespannen Rijden) geplaatst.

Echter is er inmiddels een hele mooie FAQ opgesteld met heel veel bruikbare informatie, en met veel relevante links. Daar zou ik eerst eens rondsnuffelen, staat ook veel over sulky's/2wielers etc.
[AR] FAQ: veelgestelde vragen op AR, LEES DIT EERST!

Verder is er een centraal sulky/2wieler topic:
[AR] [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Overigens is de HCA sulky (ook met bankje leverbaar als 2wieler ipv. een sulky, aangezien een sulky 1persoons is) ook erg bekend.

Er zijn niet alleen enorme prijsverschillen, maar ook echt flinke verschillen in de kwaliteit. Voor kwaliteit (en comfort voor jou en je pony) betaal je vaak nu eenmaal wat meer.

Simone1993

Re: Wat voor een sulky?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 20:09

bedankt voor je reactie, had die nog niet gezien! Maar zie al dat daar heeeel veel in staat. Dus bedankt! :)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: Wat voor een sulky?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 09:07