Compliment lukt niet helemaal vlekkeloos

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

First_Unique

Compliment lukt niet helemaal vlekkeloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 17:54

Hoi!

Ik ben al een aantal weken met het compliment bezig. Paard strekt goed. Snapt ook dat als ik het commando compliment geef hij zijn voetje op tilt, ik deze nu nog pak en alvast op zoek gaat naar zijn voer tussen de beentjes. Hij komt wel een stukje naar achter maar ik krijg dat been niet op de grond gelegd. Hij hupst, als het bijna lukt, weer op en dan ben ik hem kwijt.

Ik weet niet goed of ik iets fout doe of waarom het niet lukt. Zijn er meer mensen die hier tegenaan lopen? Of zijn er mensen die mij kunnen helpen?

Ik hoor het graag!

Alvast bedankt :)

Yanne_RP

Re: Compliment lukt niet helemaal vlekkeloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 18:51

Zet je jouw paard in de spaghaat? Het kan namelijk zijn dat je paar mischien niet genoeg ruimte heeft. Of als je je paard toch in de spaghaat zet dat hij te groot is, omdat hij zijn evenwicht niet kan vinden. Hopelijk heb je er wat aan :)

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 19:00

Ja hij staat altijd in de spagaat als ik het compliment uitvoer. Ik denk ook dat het een kwestie van balans is.. En paardje is 1.63 dus het is niet een uit de kluite gewassen knol die niet bij de grond kan komen..

Ben erg benieuwd hoe ik hier zo goed en makkelijk mogelijk doorheen kan komen :)

Yanne_RP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 20:13

Ja dan denk ik dat ook. Zet je, je paard in een grote spaghaat? En anders in hele kleine stapjes werken. :)

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 23:03

Is je paard soepel en los in zijn lijf? Dat kan namelijk ook heel veel meespelen :) Een paard moet eerst lekker ontspannen zijn (en natuurlijk vrij zijn van blokkades etc) voor hij lekker in zijn rug kan zakken naar de grond toe.

Dat je een paard in de spagaat zet is goed, maar let er op dat je je spagaat niet te wijd maakt, hoe wijder de spagaat hoe minder balans je paard zal hebben.

Als je zeker weet dat je de bovenste twee puntjes goed voor elkaar hebt kun je gaan kijken naar het feit dat een beweging naar beneden altijd aardig spannend is voor een paard, het is namelijk een onderdanige (overgave?) oefening waar je vooral geen druk achter moet gaan zetten.

Wat ik zelf altijd doe is gewoon een klein handje bixjes, elk stukje dat hij wél durft te zakken levert al 1 bixje op, dus in de weg naar beneden krijgt het paard elke keer een bixje waardoor de kans groter is dat hij steeds wat verder zakt.

Let ook goed op dat je het hoofd niet te ver onder het lichaam vraagt, het kan namelijk zo zijn dat hij bang is bekneld te raken :)

Wat doe je met je eigen houding? Sta je langs je paard, kun je zelf makkelijk mee naar bewegen? Want als jij in je eigen houding blokkeert, is het logisch dat je paard ook niet makkelijk meezakt :)

Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt en heel veel succes!

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 02:01

Dankje nikki! Ik heb er zeker wat aan!
Paard is best wel heel soepel, is hij altijd al geweest dus daar zou het niet aan moeten liggen. Verder zet ik hem niet te wijd, dat doet ie zelf ook echt niet. Dacht eerst dat ik hem te kort had staan dus heb het wel voor elkaar gekregen om er nog 1 ministapje bij te doen en dat hielp al wel wat.

Inderdaad met die bixjes, ik geef pas helemaal op het eind. Zal eens tussendoor proberen te geven. En met dat hoofd helemaal onder zijn lichaam probeer ik echt op te letten alleen vind het zelf nog best moeilijk om en achter tussen de benen door te "lokken" en dat been mee te krijgen en nog eens te kijken of het allemaal klopt wat er gebeurd.. Kwestie van onervarenheid denk ik. Heb het laatst wel gefilmd om te kijken of ik iets kon vinden via het filmpje wat ik beter kan doen maar is toch best moeilijk :p zal vandeweek eens kijken of ik het filmpje op de pc kan zetten dan kan er ook makkelijker naar een "oplossing" of "oorzaak" gekeken worden.

Heb ook wel het gevoel dat hij het nog moeilijk vind om zich over te geven om helemaal naar de grond te gaan. Als ik het liggen oefen en hij gaat rollen, ik klik en loop erheen issie ook 9 van de 10 keer al opgestaan voor ik met mijn ogen knipper.. Dus daar kan het hem ook in zitten.

Iig dankjullie wel voor de tips :D ga er weer mee aan de slag :D

JonnaLP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 11:01

Bij mijn pony hielp het heel erg om eerst de klassieke buiging aan te leren, en dan als ik haar been optilde ook het commando voor de klassieke buiging erbij te geven. Ze stond er in 1 keer in:)

JLDB_SL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 18:40

JonnaLP schreef:
Bij mijn pony hielp het heel erg om eerst de klassieke buiging aan te leren, en dan als ik haar been optilde ook het commando voor de klassieke buiging erbij te geven. Ze stond er in 1 keer in:)

ik denk dat dat ook een slim iddee is zo leert je paard het ook

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 20:10

Sorry! Ik was helemaal vergeten te reageren! Ben zelfs al begonnen met het buigen, hij tilt alleen steeds zn voetje op en springt dan weer uit de spagaat dus ben nog niet heel ver gekomen haha. Eerst maar eens leren dattie met 4 voetjes aan de grond blijft staan ;) vond het een erg goede tip!!

Bedankt!!