[AR] Hoe breed frontriem Ideal Eurotech Shet?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Siesje80

Hoe breed frontriem Ideal Eurotech Shet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 21:15

Hi allen,

Ik heb net een Ideal Eurotech Shet-enkelspantuig besteld. Vanavond ging ik mijn nieuwe "gewone" hoofdstelletje passen en kwam er achter dat de frontriem hiervan te smal was. De bakstukken lopen nu erg dicht langs de ogen van mijn pony. Niet zo'n probleem, die ruil ik wel weer! Maar voor mijn tuig is dat misschien op voorhand anders te regelen.

Nu mijn vraag: weet iemand of kan iemand opmeten hoe breed de frontriem van het ideal eurotech shet-tuig is? En zou je ook alleen de frontriem van Ideal pony kunnen combineren met de rest van het shetlandhoofdstel?
En zouden de windriemen dan te strak komen? Zitten die aan de bakstukken vast?

Alvast bedankt!

Susanne

Re: Hoe breed frontriem Ideal Eurotech Shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 15:32

Je kunt alle onderdelen los bestellen, dus ook een los frontdeel. Ik heb een Ideal tuig maat mini Shetlander, maar met een los frontdeel van Ideal maat Shetland omdat mijne inderdaad ook te klein was. Ik kan mijne eventueel wel voor je opmeten?

Siesje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 20:19

Dank voor je antwoord! Inmiddels heb ik het tuig binnen en het past! De frontriem is gelukkig aanzienlijk breder (39cm) dan van het gewone hoofdstelletje dat ik had gekocht.