[AR] KNHS Kampioenschap SGMW Ysselsteyn met draver Kanway

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

carola

KNHS Kampioenschap SGMW Ysselsteyn met draver Kanway

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 17:58

Dit weekend was het KNHS Kampioenschap SGMW in Ysselsteyn (Limburg). In de voorgaande wedstrijden hadden wij ons gekwalificeerd om mee te doen in klasse 2, enkelspan paard. Dit was een behoorlijk grote rubriek met iets van 19 deelnemers. Het was een erg sterk deelnemersveld, maar ja, dat is logisch op een kampioenschap.

Kanway is een 17 jarige draver hengst. Hij heeft 7 jaar gekoerst (en daarmee 150.000 euro verdient en oa de Breeders Crown gewonnen), daarna heeft hij een paar jaar in de endurance gelopen (klasse III startgerechtigd) en nu zijn we sinds een jaar of 3 actief in de mensport. We rijden nu Z dressuur, ZZ vaardigheid en klasse 2 samengesteld.

Op vrijdag hebben we de dressuur en vaardigheid gereden. Dressuur ging lekker. Ik had echt lekker gereden zonder echte fouten, voor mijn gevoel was het best een strakke proef. Maar helaas, de jury had er slechts 60,3% voor over en daarmee zaten we in de middenmoot. Voor mijn gevoel had ik een betere proef neergezet dan de vorige wedstrijd, maar toch hadden we dezelfde punten. Helaas, maar dat is niet anders.

De vaardigheid liep in de soep door een lekke band. Vlak voor we moesten starten eerst uitspannen, band repareren, weer inspannen en overhaast de vaardigheid in. Hij was onvoldoende losgereden hierdoor en lang niet scherp genoeg. Daardoor hadden we 2 ballen en tijdsoverschrijding. Heel jammer, want normaal zijn we bijna altijd foutloos. Het was echter een zeer lastig en technisch parcours waardoor anderen ook veel ballen reden, en met dit resultaat zaten we er toch nog best goed bij.

Op zaterdag het wegtraject en de marathon.

Inspannen
Afbeelding

Hindernis 1
Afbeelding

In het traject
Afbeelding

Hindernis 2
Afbeelding

Hindernis 3
Afbeelding

Hindernis 4
Afbeelding

Hindernis 4
Afbeelding

Hindernis 5 (waterbak met sproeiers!)
Afbeelding

Eindsprint vanuit de waterbak
Afbeelding

In het traject richting hindernis 6
Afbeelding

Hindernis 6
Afbeelding

In de marathon kan hij enorm heet zijn, er waren nu ook wel weer een paar storingen, maar toch hebben we fijn kunnen rijden over het algemeen. In hindernis 6 hadden we wel een spannend momentje, maar gelukkig is alles goed gegaan.

Uiteindelijk zijn we 10e geworden en dus in de middenmoot geëindigd. Er had meer in gezeten misschien, maar we zijn niet ontevreden met dit resultaat in zo'n sterk deelnemersveld.

Aankomende zaterdag mogen we weer aantreden, dan starten we op de hippiade in de Z dressuur en ZZ vaardigheid. Vorig jaar hebben we de ZZ vaardigheid op de hippiade gewonnen, dus we gaan ons best doen om onze titel te verdedigen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 18:11

Toppaard! Succes in Ermelo *\o/*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 19:20

Ha daar is Kanway weer *\o/*

Ruim galopperend door de hindernissen wat een kanjer is hij toch _/-\o_ Heel veel succes volgende week *\o/*

mriekie

Re: KNHS Kampioenschap SGMW Ysselsteyn met draver Kanway

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 08:54

Wat een mooie actie foto's!

Gefeliciteerd met het behaalde resultaat en succes komend weekend

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 08:59

Wow wat lijkt dat een krachtpatser en wat een leuke carrière switch zeg! Veel succes op se hippiade!

ilovemoney

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 09:41

Wauw wat een gaaf paard, veel succes in Ermelo!!

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:00

Wat een gaaf paard! een alles kunner zo te lezen!! heel veel succes in ermelo!!

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:03

Gaaf ding!! Niet het typische paard wat je voor de kar zet. Ziet er gaaf uit. Veel succes!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 06:47

Lauura schreef:
Gaaf ding!! Niet het typische paard wat je voor de kar zet. Ziet er gaaf uit. Veel succes!

:')

Deze opmerking is hilarisch, je weet dat dravers gefokt worden om voor de kar te staan :) ?

Ik vind het weer super gave foto's, hij zit ook enorm mooi in zijn bespiering zeg!

Mag je 'm niet doof maken? Scheelt misschien nog?

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 07:13

Whahahahaha ik lees daar compleet overheen!! Helemaal niet gezien dat t een draver was. Ik vind het echt een typisch dressuur peerd zo op de foto's!

Goed gelukte draver dan ;)

9jinte9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:37

Leuk om weer eens foto's van knappe Kanway te zien!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:40

Succes alvast voor zaterdag!

Weet nog dat je toen der tijd volgens mij op het endurance forum zijn eerste men stappen met jou in een topic had geplaatst.
Moet je eens kijken wat je in 3 jaar voor elkaar hebt gekregen! Top!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:43

Ik vind Kanway echt een held.
Super gave foto's weer hoor.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 20:20

Bedankt voor de leuke reacties.

Ruitje; of dat mag weet ik niet. Maar ik wíl het niet, want ik heb juist mijn stemhulpen ook nodig. Op de kar heb ik al geen been of zithulpen, dus mijn zweep en stemhulpen zijn alles wat ik heb. Kanway reageert goed op bijv. 'links' of 'rechts', of bijv. 'galop'. Dus dat kan ik niet missen.
Verder denk ik niet dat hij ook maar iets drukker word van geluiden. Hij heeft al zo veel gezien in zijn leven, hij laat zich echt niet opjutten door geluiden van het publiek of door de speakers.

Verder is het inderdaad niet het meest typische men-paard. Er zijn heel veel mensen die op een wedstrijd aan mij vragen wat voor ras het is. Veel mensen kunnen hem niet plaatsen; te klein voor een kwpn'er, te groot voor een new forest, enzovoorts.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 22:24

Hihi en wat voor gezicht heb je dan voor je als je zegt dat t een draver is...

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 22:31

Wat een knappe prestatie en heel veel succes op de Hippiade aankomende zaterdag!

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 21:06

Wat een enorm gaaf dier heb jij voor je wagen zeg !
Inderdaad geen typische draver beeld , maar heeft veel weg van een kwpn-er.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 21:02

Bedankt allemaal voor de leuke reacties.

Happinez; veel mensen weten niet dat dravers er zijn in allerlei soorten en maten. Van 1.45 hoog tot 1.70 hoog, heel chique, meer barok, enzovoorts, het kan allemaal met een draver. Echter, de meeste mensen herkennen alleen de 'typische' (?) draver. Zelf ken ik heel wat dravers, maar er zijn er geen twee hetzelfde!

Kanway is een heel fijn paard met een heel zacht mondje en een heel subtiele aanleuning. Het is net een balletje elastiek, een heerlijk paard om te rijden! Zijn karakter is ook goud waard, zeker voor een hengst. Het is zo'n makkelijk paard om mee te hebben op wedstrijd. Ik kan in mijn uppie in en uitspannen (met een hengst ja!), maar in de wedstrijd laat hij je nooit in de steek en gaat hij voor je door het vuur.