[ITP]longeren met debbie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pinkie87

[ITP]longeren met debbie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 17:53

Hier even korte inleiding

Merrie genaamt debbie 5 jaar oud.
Ze heeft nu ongeveer 5 weken stil gestaan door een val op de poetsplaats waar door ze haar ribben licht tot iets erger gekneusd had.
Nu ben ik er rustig weer aan het oppakken.

Ik had me sperriem per ongeluk thuis laten liggen die zijn er eigelijk altijd aan.
Daarnaast vind ze lang laag heel moeilijk dus wat ze nu laat zien ben ik echt heel te vrede over!

Alleen wil ik toch jullie mening over haar achterste stukje rug en haar staart die ze voor mijn gevoel wat omhoog houd.
Owjah ze kijkt af en toe naar buiten maar dat is moeilijk te corriceren als je aan het filmen bent en je lijn en zweep in een hand houd.

zit dus gewoon beetje in dubio of ze nu goed loopt of dat ik nog even osteopaat laat langskomen.

Jah in ben een hele grote twijfelkont en heb vaker gehad dat ik mensen laat komen dat helemaal niet nodig was.m :')
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 05-09-13 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag in titel geplaatst

unihorses

Re: longeren met debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 17:56

vooral rond 30 sec. vind ik haar niet echt fijn lopen... 49 ook niet. 1,20 ook niet...
kont vind ik indd niet heel fijn staan, maar ze loopt ook erg naar voren geheld... vind alleen haar benen ook niet goed neer zetten. kan niet zeggen in welk been, per volte wisselt dit. . . voor het idee.

da/osteopaat kijken is geen overbodige luxe ;)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 17:59

Rechts om vind ik der niet helemaal lekker lopen...

Je kan idd een osteopaat erbij halen.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 18:04

thanks jah dan was me gevoel toch echt goed. kan af en toe zo heerlijk twijfelen maar ook als er niets is ;)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 18:53

Haha, beter dat je denkt dat er wat is (ook al is er misschien niets aan de hand) dan dat er straks wel wat aan de hand is ookal ben je aan het doorrijden/werken!

BAStable

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 18:56

Ik zou zeggen rechtsachter bovenin. Maar ik ben benieuwd wat de osteo zegt :)
Hou je ons (in dit topic) op de hoogte?

hennyvanamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 18:57

misschien kun je beter een filmpje laten zien zonder longeerhulp. dan zie je pas echt de beweging van je paard...wat ik nu zie is wat spier/kracht verlies van achteren.en re/om loopt ze onregelmatig,wat zomaar uit de lendenen kan komen.laat er iemand naar kijken gr .

Yvonne265

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 19:00

Mag ik vragen wat voor touw je om haar buik heen hebt naar de mond. Lijkt alsof hij heel erg inwerkt in de mond op het moment dat ze haar benen beweegt.(korte rukjes aan het bit). En krijgt ze hier geen schuurplekken van in de oksels. Heb ooit ook zoiets geprobeerd en mijn paardje had toen schuurplekken bij de oksels, had hem nog lang staan.
Vind haar niet heel raar lopen aan de achterhand, maar ook niet helemaal fijn. Weet je zeker dat ze geen pezen heeft verrekt tijdens val? Of misschien een scheurtje in het bekken heeft? Wil je niet bang maken maar een ongemak in die regio kan er voor zorgen dat een paard niet helemaal fijn loopt. Hoe loopt ze in de galop?

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 19:06

jah ik hou jullie zeker op de hoogte! Ze heeft ook echt een nare val gemaakt. hoop ook dat me osteopaat een plekkie nog ergens vrij heb. heb trouwens wel klein filmpie waar ze los loopt. zal eens even kijken.

hoe ze in galop gaat weet ik eigelijk niet heb ik niet geprobeerd zal morgen even filmen zal ik er ook gelijk zonder laten lopen.

Deze hoort zo te zitten dit hulpmiddel ze loopt er erg fijn op alleen normaal heb ik gewoon sperriempje er opzitten en dan heb ik daar niet zo veel last van.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 19:46

hier snel berichtje heb filmpje aan me vriendin laten zien (zij is Spier Therapeut)
zij komt vrijdag daarna osteopaat de laatste dingentjes laten doen

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 11:55

ik vind de inwerking van het touw heel vervelend...En dat los je niet op met een sperriempje, je ziet elke pas die ze zet heen en weer gaat met haar hoofd.

Ook kan ze niks beginnen als ze een keertje struikelt, je kan haar niet meer ruimte geven dan dit..En dat kan je met een dubbele longe wel

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 12:13

Bij dubbele longs kropt ze zich ten aller tijde op dus dat werkt niet lekkur bij der al geprobeerd.
Maar als je met touwtjes longeerd en ze valt kun jd ook niets

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:23

Ik vind deze manier van longeren zelf ook heel fijn, maar mijn verzorgpaard laat ook echt los in der rug en gaat grotere passen maken en laat haar ondernek los. Maar ik zie jou paard eigenlijk bestwel vasthouden, iig voor mijn gevoel loopt ze ergens niet helemaal lekker.. Maar ik kan niet precies mijn vinger erop leggen.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 12:30

Jah ze loopt nu ook niet lekker als je boven staan de berichten leest :-)
Ze word morgen onderhanden genomen!! Normaal loopt ze er ook veel beter mee.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:36

Ik zie bij je avatar dat je naar Horse Event gaat: misschien moet je 's even bij de stand van Mieke Verdonk van Concord langs gaan: haar lijnen lopen ook over de poll ( achter de oren) en krijgt een beter resultaat dan de lijntjes die jij gebruikt..

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 12:41

Zal eens kijken! ow haha moet wel sparen zie ik!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:00

Ik zie dat je jarig bent: misschien een Concord als cadeau vragen? :)

Gefeliciteerd!

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 13:03

Haha duur kadootje heb al me dure kadootjes gehad :P maar ga wel eens verder kijken met dat ziet er wel fijn uit.

Maar ga eerst zorgen dat ze goedloopt en nergens last van heeft ;)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 15:23

ITP -> TVG

pinkie87

Re: [ITP]longeren met debbie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 11:57

Zo eerste behandeling achter de rug!!! Pfff madam vind het niet heel fijn.
Haar bilspieren waren helemaal verkrampt en ze kon niet echt aan de biceps enz komen. Daar reageerde ze erg fel.
Volgende week komt ze weer ze kreeg het niet af. 18de osteopaat.
Ik mag er wel rustig longeren 10min

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 11:49

hey inge zie je filmpje nu pas ze lijkt rechtsom met haar binnen achterbeen wat te trekken/ korter te draven dan andersom

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 12:30

Klopt al haar spieren zitte muur vast dus die zijn vrijdag voor deel los gemaakt en vrijdag komt ze weer. Zal van de week nog filmpie maken van de vorderingen

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 14:06

wel zonde dat t allemaal niet zo lekker loopt na dr val hopelijk knapt ze snel weer op

Yvonne265

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:01

Pinkie87 krijg je ook oefeningen van de osteopaat om het paard tussendoor een beetje te laten rekken en strekken. Kan mij goed voorstellen dat net als bij mensen als een probleem niet in een keer goed op te lossen is omdat het bijvoorbeeld te groot is of er te veel onderdelen meedoen in het probleem. Dat je paard door gewoonte op dezelfde manier blijft bewegen waardoor je door spanning van de spieren een terug verschuiving krijgt van het werk van de osteopaat.
Mag je alles doen tijdens het longeren of alleen stappen? Ben ook erg benieuwd naar het filmpje.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 00:01

ik mocht nu van de masage (Nicole Raat) draven en galoperen op de spieren los te houden en kijken tot wanneer ze het aangeeft. maar ze is zo hard voor der zelf dat het heel moeilijk is.

Dus daarom ook morgen filmpje dan stuur ik die gelijk door naar Nicole Raat dan kijkt zij gelijk even mee.maar inderdaad ga het wel over oefeningen hebben