Ook deed mijn 5 jarige dochtertje mee in de bixie klasse met Pandorro! (hier komt nog een apart topic van, mijn dochter reed gewoon een foutloos parcours, werd eerste en kreeg een enorme beker, mama is jaloers haha).
Als eerste moest ik starten met Pandorro, met hem ben ik dit jaar 5x officieel gestart en we zijn nu al L+3 dressuur! Vaardigheid heb ik nog maar drie keer eerder met hem gereden en daar zijn we L+1. Dit was dus zijn vierde vaardigheidswedstrijd. Ik begin het steeds meer door te krijgen en sinds kort kunnen we ook goed snelheid maken, we waren hier de eerste ronde foutloos en de tweede ronde 2 balletjes. Dit was goed voor een 3de plaats

Als tweede was ik met Clever aan de beurt. Dit was Clever zijn tweede wedstrijd, de eerste was in juni en niet zo goed afgelopen want we hadden een menongeluk omdat hij aan de kletter ging. Hij is daarna naar een professionele trainingsstal terug gegaan die hem weer een maandje getraint heeft. Omdat hij het zo goed doet afgelopen twee maanden had ik besloten hem weer mee te nemen naar een wedstrijd, kan hij mooi ervaring opdoen. En hij was super braaf! Het parcours deden we in een vlotte draf, de eerste ronde maar 1 balletje eraf en de tweede ronde ook maar 1 balletje. Wel flink wat tijdsoverschrijding dus geen plaatsing, maar het ging ons om de ontspanning, braafheid en behendigheid en ik ben echt super tevreden!!

Als derde was ik aan de buurt met Pandorro en Clever samen in tweespan. Ze lopen heel graag in tweespan samen, ik rij ze nu ongeveer eens per week en heb eigenlijk alleen nog maar buiten met ze gereden, voornamelijk rechtuit dus. Ik wilde meedoen voor de ervaring en had eigenlijk een ballenparade verwacht haha. Maar wat hebben ze me versteld doen staan, ze zijn mooi ontspannen en goed wendbaar samen, de allereerste keer een vaardigheidsparcours OOIT en de eerste ronde maar 1 balletje eraf!! De tweede ronde hadden we drie balletjes eraf. Ik heb alles in draf gereden dus ook weer flink tijdsoverschrijding en geen plaatsing. Maar voor mij zijn ze winnaars, ik ben zo trots op ze!!!!

Foto's zijn van het losrijden, de fotograaf zat in de proef als groom bij me op de wagen

Het was een topdag en ben trots