Spieren opbouwen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mieke_Cunna

Spieren opbouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 17:14

Hallo,

Ik loop tegen iets aan, mijn al wat oudere pony valt wat weg in haar rugspieren.
Ik ben niet het meest lichte persoon en weiger dan ook voorlopig met mijn lijf op haar rug te gaan.
Nu zoek ik een manier om de opbouw van haar spieren te stimuleren, ik start volgende week met recht richten en naast het gymastieken wil ik die opbouw stimuleren.

Pony is 17 jaar, ze staat 24/7 in de wei en krijgt van mij dagelijks een kruidenmelange.
Energie heeft ze genoeg, en ze werkt graag.

Ik zoek eigenlijk een longeer techniek/hulpteugel die mijn pony hiermee kunnen helpen.

Groetjes,

sturdyfellow

Re: Spieren opbouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 15:00

k doe veel handwerk met mijn paard, die had helemala nergens spieren zitten...
vooral uit eigen beweging hoofd laag houden tijdnes longeren enz

hierdoor loopt hij over zijn rug zonder dwang en gaat ontspannen en zijn rugspieren op een goede manier gebruiken, bij mij heeft t vele gehlopen, ben nu het rijden sinds twee weekjes aan t oppakken en rij m drie x per week en probeer net als bij t longeren zijn hoofd laga te vragen zonder extra hulpteugels oid...

en de andere dagn longeer ik hem met de kaptoom op deze manier...t wekeend heeft ie vrij

bij mij werkt t super