Drafbaan vraag!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_LiliM_

Drafbaan vraag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 23:10

Hooi,

Ik vraag me af waarom er in de drafkoersen altijd tegen de klok in word gereden. De vraag kwam tot stand omdat ik vandaag een wedstrijdje deed met een aantal mensen van stal en ik rijd op een draver. De ene kant met de klok mee galoppeerd ze wel maar tegen de klok in namelijk niet( gaat ze keihard draven :+ ) klopt et dan ook dan met alle galopraces dan wel met de klok mee word gereden?

Groetjes

giotto

Re: Drafbaan vraag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 23:15

Op de meeste pistes wordt linksom gereden, er zijn er veel minder waar rechtsom gereden wordt maar ze bestaan wel.
Op de stallen waar ik gewerkt heb, werden de paarden ook altijd rechtsom opgewarmd en dan linksom snel gewerkt.
Waar dat linksom rijden nu vandaag komt, weet ik niet...
Misschien dat iemand anders daarop kan antwoorden?

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 00:04

Op Duindigt (enige renbaan in nederland) zijn de rennen ook tegen de klok in, dus je redenatie klopt niet. ;)

Peetje

Re: Drafbaan vraag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 22:00

In de training worden de paarden zowel linksom als rechtsom snel gewerkt. Althans, wel bij de trainers waar ik ooit geweest ben. In Nederland koersen we enkel tegen de klok in. In Duitsland wordt wel op enkele banen met de klok mee gekoerst. Niet elk paard kan dit, die van mij wilde dat bijvoorbeeld dus echt niet. Vaak heeft dit niets met de training te maken, maar met de voorkeurskant van een paard....

Goldie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 17:45

Hmmm maar als je paard het niet kan? doe je dan ook echt niet mee met wedstrijden waarin ze met de klok meerijden? ik ben mn paard nu aan het trainen om allebei de kanten op te rennen..