jong nieuw paard problemen longeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Stolz

jong nieuw paard problemen longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 17:15

Hallo iedereen,

Ik hoop dat mijn bericht hier juist staat, anders mijn excuses.

Ik heb een nieuw paard, 7 jaar oude merrie. Op haar 3-4 jaar is ze bereden geweest maar daarna heeft ze tot nu stilgestaan. (Eigenaar was gestopt met rijden)

Ik ben sinds gisteren met longeren begonnen... op zich gaat het redelijk goed maar soms begint ze wat te zot te doen, als ik dan wat druk op de longe zet en haar probeer tegen te houden begint ze te steigeren, ik heb hier namelijk wat bang van en probeer haar vooruit te krijgen maar dan begint ze weer te zot te doen en heb ik het gevoel dat ze toch haar zinnetje doordrijft.... Weten jullie aan wat dit ligt? Wat kan ik eraan doen? Probeert ze mij uit te testen?
Dit weekend komt er een topruiter voor de eerste keer na 3 jaar op rijden. hoe denken jullie dat ze om te rijden gaat zijn? Zou ik al dat puberale gedrag nog moeten doormaken? :)

Bedankt voor het lezen ;)

Heleennn

Re: jong nieuw paard problemen longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 17:17

kyraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 17:18

Ik denk dat ze jou inderdaad aan het uit proberen is! Als het na een tijdje niet over is zou ik iemand erbij halen die je misschien wilt of kan helpen ;)

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 17:18

Hoelang heb je je paard al? Als ze zolang stilgestaan heeft zal het misschien allemaal weer opnieuw bevestigd moeten worden..

Misschien kun je er beter voor zorgen dat ze eerst braaf aan de longe loopt voordat ze weer bereden gaat worden?

Stolz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 17:20

kyraties schreef:
Ik denk dat ze jou inderdaad aan het uit proberen is! Als het na een tijdje niet over is zou ik iemand erbij halen die je misschien wilt of kan helpen ;)

Dit weekend komt er iemand....
Als ik haar poets enzo is ze super braaf, in de wei komt ze onmiddelijk naar me toe gelopen

Misschien ook nog belangrijk; ik gebruik geen zweep want dan flipt ze echt helemaal
Laatst bijgewerkt door Stolz op 22-08-13 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Stolz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 17:22

Daisy01 schreef:
Hoelang heb je je paard al? Als ze zolang stilgestaan heeft zal het misschien allemaal weer opnieuw bevestigd moeten worden..

Misschien kun je er beter voor zorgen dat ze eerst braaf aan de longe loopt voordat ze weer bereden gaat worden?

Sinds zondag. Dit weekend komt er een topruiter, ik zal vragen wat hij zegt... wilt hij er zo op voor mij ook goed.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 15:35

Feit dat je zegt dat je het een beetje eng vindt, baart me zorgen. Als je bang wordt, en voorzichtig wordt als je paard gevaarlijke taferelen uithaalt, is dat echt NOG gevaarlijker!
Steigeren is bij mij not done. Naar vóren, niet naar boven. Ik zou dat echt flink aanpakken. Zot doen kan, tenzij hij/zij begint te trappen of steigeren. Dan pak ik hem flink aan. je mag best wel streng zijn.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 22:26

OPG -> TVG