Natural Horsemanship?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fjordo

Natural Horsemanship?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 08:29

Heeyy, ik heb 3 (verzorg) Shetlanders en ik wou graag met hun NH gaan doen.
Maar ik heb geen idee waarmee je moet beginnen, en hoe het moet etc.
Ik kan het niet echt duidelijk vinden op internet, misschien hebben jullie linkjes?
Of je legt 't zelf uit :P

x

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Natural Horsemanship?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 08:30

Dat valt niet via internet te leren, als je dat echt wil zou je eens les kunnen nemen, of een parelli pakket aan kunnen schaffen.

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 08:32

Je kan NH niet leren van het internet daarvoor kan je beter een paar lesjes nemen.
NH is niet leuk spelen met je paard er komt nog veel meer bij kijken zoals je eigen lichaamstaal die moet spreken.

Succes als je ermee gaat beginnen ik vind het zelf erg leuk om af en toe eens te doen. :j

Fjordo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 08:35

Zijn er ook boeken van?
Want ik heb ook nog een andere verzorgpony erbij.
En die eigenaar vertelt ons meestal heel erg veel over lichaamstaal etc.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 08:41

Ik zou idd les nemen, want van wat er op internet staat wordt je niet veel wijzer.

Succes!

Yanne_RP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 22:04

Er schuilt veel meer achter nh dan inderdaad spelletjes/oefeningen doen. Je moet veel op je lichaamstaal letten maar ook weten hoe je paard op jou reageert. Waar ik in het begin veel van heb geleerd is het boek van Pat parelli, een heel lang boek maar met veel nuttig informatie. Ik heb even het boek voor je opgezocht maar hier is een link van Bol.com: http://www.bol.com/nl/p/natural-horse-m ... 002380962/ En anders raad ik je net als de mensen hierboven aan om eens een keer een lesje te nemen :j

Tamtaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:07

Er is veel te vinden op internet en in boeken, maar ik raad je aan om wel les te nemen.
Ik heb zelf vorig jaar een cursus paardentaal gedaan en vandaaruit ook met grondwerk begonnen en ik vind het heel erg leuk en leerzaam.