[AR] Fries Jippe doet zijn ras eer aan! Voor de wagen...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Fries Jippe doet zijn ras eer aan! Voor de wagen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 17:51

Nadat we voor de zomer begonnen waren Jippe aan de wagen te wennen en dit eigenlijk geen enkel probleem opleverde, zijn we zo zoetjes aan wat geroutineerder geworden in het inspannen en mennen. Na wat keertjes oefenen mocht hij 3 weken vakantie genieten en wij ook. Vandaag voor het eerst terug voor de wagen en wat pakt meneer het toch prima op. Hij heeft vandaag een twintig minuten ervoor gelopen. Eerst met mij er pal naast, later wat meer afstand genomen en op het eind nog even wat fotootjes gescoord. En na een koetsierswissel heb ik ook zelf nog even onze Jippe kunnen mennen en liep zoon met hem mee ernaast. Hij heeft nog wel graag iemand van ons in het vizier, anders gaat ie omkijken waar we zijn. Maar met wat bevestiging gaat dat goed komen.

"Hai baas! Ben ik niet superbraaf!"

Afbeelding

Lol in het bakkie achter de kont van het brave paard

Afbeelding

Karretje trekken is een peulenschil voor de rasechte Fries

Afbeelding

Afbeelding

Commando Halthouden... dus keurig vierkant en je koetsier in de gaten houden met je oren.

Afbeelding

En een klein filmpje...

http://www.youtube.com/watch?v=Z1yJuubNAOI&feature=youtu.be

isabellevv

Re: Fries Jippe doet zijn ras eer aan! Voor de wagen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 17:52

Leuk hoor! Vooral dat rood vind ik leuk bij hem staan!

lies1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 17:56

Dat ziet er heel leuk uit :)
Het rood staat er inderdaad leuk bij !

jst_lyske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 18:01

Echt mooi. Maar ik twijfel over de veiligheid. Als hij slaat, slaat hij over de rand van de kar en dat is niet gezond voor de mensen die op de koets zitten. Maar dat ter zijde.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 18:20

jst_lyske: degene die ons geholpen heeft zegt dat de wagen daar te hoog voor is. En eerlijk... ik heb Jippe nu ruim 4 jaar en hij heeft nog nooit geslagen. Niet bij hoefsmid, niet naar andere paarden, niet bij krabben... ben er niet zo bang voor.

En Rood... ja dat is DE lievelingskleur van mij en mijn zoon. Vandaar ook op zijn verzoek een geheel rood met zwarte wagen, grijs/rode leidsels en er komt nog een rood dekje onder het schoftje :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 18:25

Mooi dat het zo goed lukt. Wat zal je zoon trots zijn.

Toch je erop wizen, bij ons komt niemand op de koets zonder cap. Verplicht. Ik zou je aanraden je zoon meteen vanaf het begin te leren mennen met een rode cap :D
Stoer, alle wedstrijdmenners dragen een cap.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 18:27

janoek: Trots? zie je die glimlach? hahaha hij vind het super.

Cap: hmmm eigenlijk gewoon weg niet aan gedacht. Hij heeft een stoere zwarte cap (want rijdt inmiddels ook weer) maar misschien kan ik ergens een rode cover voor erover heen kopen. Zou wel stoer zijn haha. Ga het zeker vanaf nu afspreken dat we de caps op doen (ook zusje en ook ik dus!)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 18:35

Super zo'N rode cap.
En veilig, want als de koets omgaat, wordt je vaker harder geraakt door de koets dan dat je geraakt wordt als je van je paard valt.

eshz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 18:41

Hey Wanda,
Wat leuk dat Jippe het goed doet! Nu maar sparen voor een veiligere recreatiewagen om met het hele gezin op pad te kunnen! Je hebt ook een leuk tuig gevonden voor hem. Ik kom snel eens kijken!

Gr elyne

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 19:50

He Elyne! Leuk dat je dit topic hebt gezien. Ja Jippe doet het echt super, maar dat was ook wel de verwachting natuurlijk met zo'n brave kroelkip. dat tuig is idd echt gaaf met allemaal frieze paardenhoofdjes erop.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 20:52

Wat hebben jullie met Jippe toch een schot in de roos.
Stoere rode caphoezen http://www.vanrinske.nl/1096481/caphoes ... te-stellen , of anders zelf in elkaar zetten? Nog rode bodywarmer erbij en *D

Weet niet of je zit te wachten op tips maar Jippe haalt wat uit met zijn hoofd en dan worden leidsels lang. Is ook lastig voor je zoon om zo in de hand te houden. Je zou kunnen overwegen draversleidsels aan te schaffen of er door kleermaker lussen op te laten zetten, houdt net wat fijner vast. Heb zelf wel eens gehad dat ik poown dus leidsel gaf en ze met voet over leidsel heenstapte, dier is braaf, bleef staan maar voorkomen is beter dan genezen :o

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 21:12

Vanhuisuit: ja jippe is echt geweldig. Hij vroeg idd om langere teugels, vond wrs zoonlief te streng in de hand. Hij doet dat ook bij het rijden (bij zoon, niet bij mij;) ). Eigenlijk zegt ie letterlijk: geef me eens wat ruimte! Door zijn lich beperking (spastisch rechts) wil hij die kant wel eens te strak houden. Als zoon eenmaal ontspant stopt t trekken van jippe ook. Nu zijn het longeerlijnen dus kan er zelf evt lussen inmaken. Eens kijken of dat prettig werkt. Dank voor de tip.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 11:43

gaaf zeg!

super dat het zo goed gaat!

en rood is mooi bij zwart!

carlopony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 19:33

Wat leuk zeg.