Wat te doen met twee KWPNers

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Demivds

Wat te doen met twee KWPNers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 12:27

Ik heb helemaal geen idee waar dit moest staan!

Nou, ik en een vriendin hebben twee verzorg kwpners, die hebben ook een grote bak achterthuis alleen is die bak hardstikke mul, je kunt haast niet door het midden rijden want dan zakken ze er vet ver in.. de hoefslag valt eigenlijk nog wel mee.
Maar nu, we rijden telkens in die bak en voor mij begint het zo erg te vervelen. Met mijn eigen pony ga ik gewoon soms in het weiland, soms op de manege, dan springen enz. Maar zij hebben geen springbalken ;(

Nu heeft mijn vriendins vader wel van die weidepalen maar die mochten we eerst niet gebruiken, we willen eerst gewoon drafbalkjes doen enz. en nu mag het ineens wel een KEER.
Dus ik vroeg aan haar wanneer dan? zegt ze ja ooit. Dan denk ik van die neemt het dus niet serieus.

Wat kun je nou nog meer doen met je paard terwijl je rijd, of gewoon van af de grond. Het zijn grote sterke breedde dieren. dus lange teugels enzo is niks, we hebben geen teugels dusja :Y)

Hebben jullie ideetjes?

Jane2

Re: Wat te doen met twee KWPNers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 13:31

Grondwerk is erg leuk. Kan al aan een halster en een touwtje. Kijk maar eens op de site van Marijke de Jong. Paardenbegrijpen.nl

Demivds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 15:34

Bedankt voor de tip.
Zou dat in een erg mulle bak kunnen? of moeten we het op het weiland doen?

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 18:20

Zou wel kunnen denk ik. Je loopt er veel zelf langs en is vaak in stap. Zeker om te beginnen. Eigenlijk moet je iemand bij je in de buurt zoeken die je goed opweg helpt. Als je het goed doet, krijgt je een heel ander paard. Veel flexibeler en atletischer. Voor mij helpt het ook voor mijn vertrouwen in het paard en als ik of hij onze dag niet hebben, hoef ik er niet op maar word er toch flink gewerkt. Mijn vorige merrie steigerde heel erg en dat is bijna helemaal weg gegaan door het grondwerk. Zij bleek KS op de rug te hebben. Maar door het grondwerk en het langzaam naar de klassieke/atletische rijkunst te gaan heb ik haar wel een jaar langer kunnen rijden.

Nu heb ik een jonge tinker die we ook op deze manier gaan inrijden. Ik zweer erbij. En het is ook nog eens super leuk om te doen.

LLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 11:08

Als ze verkeersmak zijn kun je ook wandelen langs de weg, of een buitenrit maken. Ook altijd leuk als afwisseling! Is er in de buurt niet een bak die jullie kunnen gebruiken met evt springmateriaal?

Demivds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 18:47

We hebben al gesprongen, Ging super goed. Kariene is Z Springen + cross geweest, dus die weet alles. Kalisto nog niet die is zz licht Dressuur geweest, maar springen vind hij ook geweldig.
Het zijn niet mijn eigen paarden dus langs de weg of buitenrit durf ik niet te wagen. vooral kalisto kan heel hard gaan..

Damon26

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 17:19

Misschien zijn dingen als vrijspringen, vrijheidsdressuur en schriktraining wel leuk om te doen met ze?

spiritajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 21:14

Misschien een keer bitloos gaan rijden, met neckrope rijden, paralelli gaan doen, vrijheidsdressuur, enz! Kijk es op www.nalanta.nl

Demivds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 21:07

Mijn vriendin zegt steeds dat ik nooit tevreden ben, ze zegt: je bent nooit tevreden altijd maar andere dingen doen. Dan zeg ik: ja, ik heb geen zin om 10000 rondjes in deze bak te rijden. Hardstikke saai en is voor de paardjes niks aan. Oke, toen zijn we maar gaan springen en af en toe zonder zadel rijden. Maar mijn vriendin heeft daar totaal geen behoefte aan op een een of andere manier?