[AR] Tinker April derde keer voor de band (En Jan in het tuig)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sabbientje

Tinker April derde keer voor de band (En Jan in het tuig)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 09:14

Ik zal mijn dame eerst even voorstellen.
April is een Tinker van 10 jaar oud en ze is sinds april van ons. Onze vorige merrie hadden we voor de kar beleerd en we zijn nu aan het kijken of April het ook leuk vind.

Ze houd ontzettend van uitdagingen en geeft zich voor de volle 100%.

Maandag hebben we haar voor de derde keer voor de band gezet en het ging super.
Ik heb het eerste rondje naast haar meegelopen (In het begin zoekt ze altijd wat geestelijke ondersteuning :+ ), maar al snel wat meer afstand genomen en dat ging zo goed dat ik wat foto's kon maken :D *\o/*

Ze vond het nog wel moeilijk hoor, dat trekken, maar ze leert echt super snel.

Genoeg gekletst, hier wat foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ondertussen is onze jonge tuiger Januari (de "maand"namen zijn puur toeval) alweer 3,5 en zijn we hem langzaam aan het beleren. (zowel onder het zadel als in het tuig)
Met hem doen we het heel rustig aan, maar pas geleden hebben we gekeken hoe hij op het tuig reageerde.

Het was allemaal niet eng. Zelfs de culleron, waarbij ik toch had verwacht dat hij zijn staart naar beneden zou drukken, was niet eng. Alsof hij al vaker tuig op had gehad. (weet zeker dat het niet zo is :P)

Nog wel even wel een mededeling. Op deze foto's hebben we het tuig alleen nog maar omgehangen. Het echte op maat maken moet nog gedaan worden. (tips mogen natuurlijk wel)

Mijn stoere knul:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

sumic

Re: Tinker April derde keer voor de band (En Jan in het tuig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 21:30

Lekker bezig zo! Mooie paarden, zullen wel stoer voor de wagen staan straks! Succes met verder beleren

karlien90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:28

hallo sabrina,

wat ben ik blij dat ik "onze" april gevonden heb!! wij hebben ze in augustus vorig jaar verkocht. graag zou ik willen vragen hoe het met haar gaat?, hoe ze het maakt?

ik wil je graag wat foto mee sturen van haar van vroeger en toen we ze voor het laatst hebben gehad. hellaas kan ik dat op deze manier niet doen :(

hopelijk hoor ik wat van je!

groetjes karlien