Eerste keer dubbele lijnen met Tiquila

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Shrliii

Eerste keer dubbele lijnen met Tiquila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 19:06

Naar aanleiding van mijn vorig topic (die nog steeds loopt) waarin ik vraag over de spiergroepen die moeten getraint worden en waarom en hoe , dit topic over de eerste keer werken met dubbele lijnen :) Tips ed zijn zeer welkom mits op een nette manier , hoe meer uitleg hoe beter !

Vandaag voor het eerst aan de slag gegaan aan de dubbele longe , dit met mijn mensingel omdat ik nog steeds geen nieuwe passende longeersingel gevonden heb voor mijn pony :(

Ik vind dat ze het heel goed oppakt :)
Wat vind bokt ervan??

NieuweRozeGetjes #Sportpony
Afbeelding

Een actieve stap volgens mij :)
Afbeelding

en nog eens :)
Afbeelding

Drafje :D
Afbeelding

Afbeelding

Nu de andere kant uit ! Hier had ze duidelijk meer moeite mee maar ze heeft goed haar best gedaan :D
Afbeelding

Afbeelding

Van galop geen foto's heb op elke hand 1 rondje laten doen en dat vond ik wel genoeg, Veel smileys omdat ik tevreden ben,
tips opmerkingen ed. zijn zeer welkom op een nette manier natuurlijk ;)

NaomiJouke

Re: Eerste keer dubbele lijnen met Tiquila

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 19:28

leuke pony die beschermers zijn zooo gaaf waar heb je die vandaan :D

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 19:33

Ziet er netjes uit :j. Ik heb een vraagje, wat voor maat longeersingel heb jij? Ik wil er misschien eentje voor een Shetlander aanschaffen maar het kleinste wat ik kan vinden is maat Pony.

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 19:36

Ziet er goed uit , maar ik vind eerlijk gezegd de beschermers wel aan de grote kant...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 19:37

Je pony pakt het al leuk op. Persoonlijk doe ik de eerste paar keren de lijn in een keer naar het bit ipv er doorheen. Je kunt zo onbewust best hard inkomen en in het begin is het nog weleens nodig om je pony wat te corrigeren omdat ze het nog niet snappen. Ik gebruik overigens ook gewoon mijn mensingel. Je beschermers lijken alleen niet helemaal lekker te zitten.

Overigens als je niet goed weet wat en hoe je moet trainen dan is een lesje mss wel fijn? Ik heb iig fijne tips gekregen toentertijd.

Shrliii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 23:08

xNikitaaa schreef:
Ziet er netjes uit :j. Ik heb een vraagje, wat voor maat longeersingel heb jij? Ik wil er misschien eentje voor een Shetlander aanschaffen maar het kleinste wat ik kan vinden is maat Pony.

Wel dat is dus het probleem bij mij ook , ik heb geen longeersingel ik gebruik mijn mensingel omdat ik nog steeds geen longeersingel heb gevonden in de juiste maat , het mensingeltje dat ze op de foto draagt is maat shet en daar heb ik zelfs nog 1 gat voor moeten bijmaken , dus ik kan je helaas niet verder helpen , ik ben er zelff nog naar opzoek.. :(

capopjekop schreef:
Je pony pakt het al leuk op. Persoonlijk doe ik de eerste paar keren de lijn in een keer naar het bit ipv er doorheen. Je kunt zo onbewust best hard inkomen en in het begin is het nog weleens nodig om je pony wat te corrigeren omdat ze het nog niet snappen. Ik gebruik overigens ook gewoon mijn mensingel. Je beschermers lijken alleen niet helemaal lekker te zitten.

Overigens als je niet goed weet wat en hoe je moet trainen dan is een lesje mss wel fijn? Ik heb iig fijne tips gekregen toentertijd.

Daar had ik helemaal nog niet bij stilgestaan ! idd een goede tip om hem er nog neit door te halen , de peesbeschermers lijken in echt goed te zitten , zakken niet van haar hiel af en blijven netjes zitten , heb ze overigens laten passen door iemand die er meer van kende voor de zekerheid :S maar nu begin ik te twijfelen

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 23:23

Ik vind ze te groot, ik vind ze niet mooi aansluiten, en het klittenband steekt best veel uit..

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 16:55

Volgens mij is het een ontzettend braaf paardje.

Heb je al eens goed nagedacht over wat jouw handen doen bij je paard? Je hebt namelijk de hele tijd de 'buitenteugel' losser dan je 'binnenteugel'. Daardoor stoor je juist de beweging van je paard.
Ook zie ik dat je paard zich steeds meer begint op te kroppen in de nek, waarschijnlijk doordat je teveel druk op het bit uitoefent.
Die laatste foto ziet er dan ook niet mooi uit (paard loopt achter de loodlijn met gekrulde nek)

Probeer je dus te richten op voorwaarts-neerwaarts en goed achterhand gebruik. En daarbij te bedenken wat de beweging in jouw handen bij het paard doen. Want net zoals met rijden is het bij longeren ook: van achteren naar voren werken. En je zult dus over de valkuil moeten stappen om van voren te beginnen omdat je 2 teugels in je handen hebt.
Ik vind peesbeschermers sowieso ondingen, dus daar kan ik je niet veel over vertellen :+

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 16:57

xNikitaaa schreef:

Je kan een shetlander longeersingel vinden bij www.interhippique.nl voor heel weinig geld ;)

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 17:03

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 20:22

Ik doe liever de lijnen direct naar het bit. Dat kan dus ook met deze singel, door de ringen aan de zijkant.
Nu heb je een soort slofteugeleffect en omdat je geen directe verbinding hebt kun je ook niet precies vertellen aan je paard wat je wilt.
Waar woon je??

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 11:31

Ziet er leuk uit! :)