Het lijkt een goede keuze te zijn geweest: we zijn 6e geworden in de vaardigheid klasse L enkelspan pony en mogen naar Ermelo!

Even een volte draaien voor de start.

In galop door poortje no. 11.

Onderweg naar de laatste poort voor de finish.

Neuzen met mijn knuffelbeertje.
Voor het eerst waren we samen met Ab (mijn vader's tuigpaard) op pad. Omdat pas aan het eind van de dag de barrage was en Ab al als 2e van start ging in de ochtend hebben we Ab tussendoor naar huis gebracht zodat hij niet de hele dag op de vrachtwagen hoefde te staan. Dus toen mocht ik even 1,5h Sam uitlaten

Barrage!
Bij de dressuur hadden we een valse start, helaas. Sam was nogal gevoelig voor de harde en hobbelige bodem en liep daarom niet helemaal lekker. De hoofdjury kwam helemaal de auto uit om te vertellen dat hij zijn twijfels had (schrik!). Gelijk stiften eruit gehaald, op het asfalt weer alles gecheckt. De ene keer was er niets aan de hand en bij wat impuls verlies werd hij toch een beetje kort. Aangezien ik mijn kansen laag inschatte bij de dressuur (en geen 60% verwachtte in mijn eerste proef), heb ik afgegroet voor de tweede om de boel niet te forceren en besloten om alleen nog maar vaardigheid te rijden dat op het zand was.
Daar was er geen vuiltje aan de lucht, dus toen ik foutloos rond kwam (onze laatste 2 punten in de L!), heb ik Sam aan het eind van de dag opnieuw ingespannen voor de barrage. We gingen niet superhard, maar waren opnieuw foutloos. Wat een mooie 6e plek opleverde en een ticket voor de Hippiade!

Achteraf bleek dat de jury bij H niets had opgemerkt over onregelmatigheid (ik heb het op video terug te zien dat het op een paar misstappen nauwelijks aan de orde was, alleen Sam's instabiele hoofd - dat is sowieso een puntje waar we aan moeten werken - versterkte het beeld terwijl de tact wel klopte). ik kwam zelfs gemiddeld op 60% uit (mooi he, zo'n jurysport...). Aan de ene kant jammer, aan de andere kant ben ik heel blij met mijn resultaat (M vaardigheid startgerechtigd, winstpunt in de dressuur erbij en een Hippiade ticket) en bovenal dat ik mijn pony heel naar huis heb kunnen nemen. Er komen vast nog veel meer kampioenschappen

Toch nog een dressuur foto! Meneer staat keurig vierkant stil.
Reacties zijn altijd leuk