Vorige wedstrijd heb ik de laatste punten behaald om ZZ dressuur te mogen. En gister de laatste punten om ook ZZ vaardigheid te mogen! Volgende week nog 1x Z ivm de competitie (waar ik in de dressuur en vaardigheid 1e sta) en dan ergens in september of oktober maar de overstap maken.
We begonnen de dag met de dressuur. De eerste 2 onderdelen werden beloont met een 2 en een 4-2(voor verkeerd rijden, weet het verschil tussen links en rechts nog steeds niet

1e proef 174 en 185 punten, samen 52,79%

En deze foto geeft een goede samenvatting van de 2e proef

Dubbelvouwen naar links was ook niet heel raar gister, 2e slange volte met 1 hand

Maar sommige stukjes leken ook best aardig, op weg naar een galopwissel

2e proef liep echt heel veel fijner. Nog steeds genoeg wat beter kon omdat ik er niet aan kon en durfde te rijden als ik graag zou willen. Maar echt wel 7x beter. In deze proef 194 en 216 punten, samen 60,29%, dus een winstpuntje er bij. En deze proef was goed voor een 2e plaats!
De vaardigheid liep veel beter gelukkig. Doel was foutloos binnen de tijd zodat ik barrage mocht. Niet jakkeren, rustig aan rond sturen, maar wel snel genoeg. En dat lukte! 2 winstpunten en een barrage plaats!
Vaardigheid is echt wel Whitney's spelletje

En vol gas naar de finish

Toen wachten op de barrage startlijst. Hoe veel zouden er barrage mogen rijden in mijn klasse. In de Z en ZZ samen mochten er 3 door naar de hippiade, en er mochten er ook 3 door naar de barrage!!!!!! Dus mijn hippiade ticket was binnen. Ik heb toen alles of niets gereden voor het kampioenschap. Ik mocht als laatste, de andere 2 waren echt heel snel en foutloos. Wij maakte helaas een foutje op de 2e pion, maar (ondanks dat het voor Whit haar doen echt hard ging) waren ook ver uit de langzaamste in onze klasse, dus 3e prijs en super fijn gereden!
Op naar Ermelo met moeder en dochter!!!!!

Whitney in de Z vaardigheid, en haar dochter Caya mag in de finale van de jonge paarden competitie lopen daar.