[AR] steekvliegen tijdens ritjes

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Blon_D

steekvliegen tijdens ritjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 14:56

Elke keer als ik met mijn ponybeest de weg op ga word ik belaagd door steekvliegen/paardenvliegen/dazen. Mijn pony spray ik in mijzelf spray ik in en pony heeft er de hele weg maar 1 op zich gehad ik zit gewoon helemaal onder de bulten -O- HOE zorgen andere combinaties er voor dat zij rustig kunnen mennen zonder hordes vliegen? Hebben jullie een magnetisch anti steekbeesten veld om jullie heen? Ik zag mensen van de paardenvierdaagse toch veel rustiger op de wagen zitten dan dat ik dat zat? Oja ik doe dagelijks schone paardenkleding aan en spray mijzelf met het zelfde goedje in als de pony..

itsmi

Re: steekvliegen tijdens ritjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 14:59

speciale dekens voor.. nier-dekens.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 14:59

Mijn pony heeft een menvliegendeken op. Ikzelf trek een lange broek aan, een vest. En heb handschoenen aan. Mijn gezicht smeer ik in met een middel met DEET erin.

En niet stappen...

Tijdje terug was er een daas bij mijn pony op zijn edele delen terecht gekomen... Arme dier vloog echt een eind de lucht in.. :(:)
Of dat zo'n beest in zijn oogkleppen gaat zitten mieteren, dan is het ook even wat creatief sturen..

Gelukkig lijkt het hier al wat te minderen. Ik ben in de afgelopen weken ook maar 1x naar buiten geweest :) (verder in de weide gewerkt)

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 15:00

Uitrij-/menvliegendeken

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 15:02

Lange broek helpt lang niet altijd, ik word nog gebeten/gestoken dóór mijn broek heen. Inderdaad niet/nauwelijks stappen.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 15:06

Klimop schreef:
Uitrij-/menvliegendeken

Staat dat niet wat vreemd als ik zo'n ding aan doe op de bok :+ ?

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 15:07

xSlvna schreef:
Lange broek helpt lang niet altijd, ik word nog gebeten/gestoken dóór mijn broek heen. Inderdaad niet/nauwelijks stappen.

Inderdaad ik heb een dikke paardrijbroek aan op de bok en daar word door heen gestoken. Misschien mijn rijbroek met witte textiel stiften een zebra printje geven :+

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 15:14

Blon_D schreef:
Klimop schreef:
Uitrij-/menvliegendeken

Staat dat niet wat vreemd als ik zo'n ding aan doe op de bok :+ ?

Haha volgens mij lezen wat mensen de OP niet goed, TS heeft het over haarzelf......

Ik stap idd weinig tijdens ritten en ga in galop bij veel vliegen.... Anders eens vragen bij de drogist of ze extreem sterk spul hebben voor je.
Ik heb de barchemse ook 2 dagen meegereden maar moet zeggen dat er weinig steekbeesten waren daar!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 15:17

xSlvna schreef:

Dat klopt. Ik word zelfs door gewone muggen door spijkerbroeken heen gebeten.

De beste tip die ertussen staat is dan ook het mijden van de situaties waar het zo wemelt van die beesten..

Een goeie groom die je een mep-permissie meegeeft helpt overigens ook!
Ik zorg altijd dat degene naast mij weet dat ie beesten mag doodslaan als ze me willen opeten :))

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 15:18

Bernoe schreef:
Haha volgens mij lezen wat mensen de OP niet goed, TS heeft het over haarzelf......

Ik stap idd weinig tijdens ritten en ga in galop bij veel vliegen.... waarmee spuit je jezelf in? Anders eens vragen bij de drogist of ze extreem sterk spul hebben voor je.

Ja dat weet ik wel zeker dat ze niet goed lezen. Ik spuit mijzelf in met datex de oude versie die het op ponybeest echt super doet! Ik heb een 4 jarige die nog niet zolang voor de wagen loopt de galop is dus ook nog niet bevestigd dus die pech heb ik ook nog. Ik draaf en stap enkel met hem.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 15:29

Blon_D schreef:
Bernoe schreef:

Ik stap idd weinig tijdens ritten en ga in galop bij veel vliegen.... waarmee spuit je jezelf in? Anders eens vragen bij de drogist of ze extreem sterk spul hebben voor je.

Ja dat weet ik wel zeker dat ze niet goed lezen. Ik spuit mijzelf in met datex de oude versie die het op ponybeest echt super doet! Ik heb een 4 jarige die nog niet zolang voor de wagen loopt de galop is dus ook nog niet bevestigd dus die pech heb ik ook nog. Ik draaf en stap enkel met hem.

Je vraagt hoe anderen ervoor zorgen rustig te mennen in je OP.
Rustig mennen hangt bij mij niet alleen af van mijn eigen steekbeest-protectie, maar meer van die van mijn paard.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 15:38

In mijn op staat toch dat mijn paard er de hele weg maar 1 heeft gehad,
hij nergens last van maar ik wel

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 16:25

Een klamboe over je kop! :D

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 16:29

jorika1986 schreef:
Een klamboe over je kop! :D

whehe een grote paal in t midden van de kar vastzetten en dan mijn oude roze klamboe er aan _/-\o_ Iets zegt mij dat je daarmee wel bekijks hebt :+

chocobroodje

Re: steekvliegen tijdens ritjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 17:14

Wat ze vroeger BremseBremsen noemde, heet tegenwoordig "paarden parfum classic" Werkt als een tierelier en mag op mens en dier gebruikt worden :j Zou ik zeker proberen als je zowordt lastig gevallen. Het ruikt behoorlijk maar het werkt dan ook super!

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 17:18

Bengell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 17:21

Ik gebruik voor mezelf altijd autan spray/stick, houd ze wel een tijdje op afstand. :j

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 17:24

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 17:29

FlyAway schreef:
Klinkt raar, maar teken een zebraprint op je paard! Hier lees je waarom het werkt; http://www.hipposupport.nl/index.php/ar ... n-of-onzin

En hier lees je alle ervaringen van mensen die het uitgeprobeerd hebben (en hoe). [SV] zebra strepen op paard schilderen

Dat wilde ik sowieso een keer uitproberen maar mijn paard heeft niet zoveel last van steekvliegen IK wel ;) Het topic gaat dan ook over mensen die op de bok zitten en worde belaagd en wat zij daar tegen doen

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 17:30

chocobroodje schreef:
Wat ze vroeger BremseBremsen noemde, heet tegenwoordig "paarden parfum classic" Werkt als een tierelier en mag op mens en dier gebruikt worden :j Zou ik zeker proberen als je zowordt lastig gevallen. Het ruikt behoorlijk maar het werkt dan ook super!

OOh dat gebruikte ik vroeger altijd goed te weten dat het een nieuwe naam heeft!

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 17:32

Blon_D schreef:
FlyAway schreef:
Klinkt raar, maar teken een zebraprint op je paard! Hier lees je waarom het werkt; http://www.hipposupport.nl/index.php/ar ... n-of-onzin

En hier lees je alle ervaringen van mensen die het uitgeprobeerd hebben (en hoe). [SV] zebra strepen op paard schilderen

Dat wilde ik sowieso een keer uitproberen maar mijn paard heeft niet zoveel last van steekvliegen IK wel ;) Het topic gaat dan ook over mensen die op de bok zitten en worde belaagd en wat zij daar tegen doen

Hahaha, sorry, ik las in de reacties ook over vliegendekens voor paarden, maar daar ging het inderdaad niet om. Wat je wél zou kunnen doen, is zelf kleding met een zebraprint aantrekken :+
Afbeelding

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 17:36

FlyAway schreef:

Dat wilde ik sowieso een keer uitproberen maar mijn paard heeft niet zoveel last van steekvliegen IK wel ;) Het topic gaat dan ook over mensen die op de bok zitten en worde belaagd en wat zij daar tegen doen[/quote]
Hahaha, sorry, ik las in de reacties ook over vliegendekens voor paarden, maar daar ging het inderdaad niet om. Wat je wél zou kunnen doen, is zelf kleding met een zebraprint aantrekken :+
Afbeelding[/quote]

*\o/* _/-\o_ _/-\o_ Ik ga hem direct bestellen en dan mijn pony ook zebra like maken :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:47

Nou, ik heb deze zomer werkelijk zo'n beetje alle middeltjes geprobeerd, maar geen een werkt afdoende. Ook middelen met Deet niet. Op mijn paard en mij zelf dus niet. Erg vervelend.

Ik ben meerdere keren de wei uitgevlucht als ik die wilde gaan uitmesten. Ik zag gewoon zwart van die krengen. En spijkerbroek houdt ze echt niet tegen helaas.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 18:52

tine10 schreef:
Nou, ik heb deze zomer werkelijk zo'n beetje alle middeltjes geprobeerd, maar geen een werkt afdoende. Ook middelen met Deet niet. Op mijn paard en mij zelf dus niet. Erg vervelend.

Ik ben meerdere keren de wei uitgevlucht als ik die wilde gaan uitmesten. Ik zag gewoon zwart van die krengen. En spijkerbroek houdt ze echt niet tegen helaas.

Een lotgenoot! Gelukkig hebben mijn paardjes er geen last van maar ik wel :(

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 16:41

voor de paarden heb ik een rambo vliegendeken verbouwd tot men-vliegendeken. werkt super goed. Zelf trek ik zo licht mogelijke kleding aan. Witte blouse werkt bij ons altijd prima in het steekbeestenseizoen.
Misschien een witte burka een ideetje :D