Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

En natuurlijk ook met de stem belonen als ze het goed doen.
Vertragen zit er nog niet echt in op enkel handgebaren, daar moet nog een "hooo, draf/stap" bij 
Nagano schreef:Poess91 schreef:TS. gaat het om de galop tijdens het longeren of tijdens het rijden?
het liefst allebij maar eerst tijdens longeren dan zien we wel verder
Sizzle schreef:Probeer het eerst eens los in de bak zonder longeerlijn met 2 opdrijvers zodat je niet zelf heen en weer gaat lopen rennen.
Misschien hij zijn evenwicht nog niet genoeg houden op een volte.
Lara, volgens mij zijn ze nog niet aan rijden toe (of ik begrijp het verkeerd).
Sizzle schreef:Probeer het eerst eens los in de bak zonder longeerlijn met 2 opdrijvers zodat je niet zelf heen en weer gaat lopen rennen.
Misschien hij zijn evenwicht nog niet genoeg houden op een volte.
Lara, volgens mij zijn ze nog niet aan rijden toe (of ik begrijp het verkeerd).
Natuurlijk is dat wat ik schrijf mijn persoonlijke methode, ik verplicht niemand het ook zo aan te pakken. Sommigen vinden het fijner als vanaf het begin alle gangen netjes op hulp staan. Mijn gedachtegang is dan gewoon dat het trainen van een bepaalde gang makkelijker gaat met een wat sterker paard en dat het dan pas wat toevoegt aan de training. In jou situatie zou ik dus gewoon lekker doorgaan met longeren en tegen de tijd dat hij het ook goed doet onder het zadel in stap en draf (ook al wat ruime figuren meepakken) eens uit te nodigen tot een galopje als je daar genoeg ruimte voor hebt. Zoals ik al zei, pik er de tips uit die je wat lijken, ik deel enkel mijn methode en ervaringen.
tenminste ze ging uit zichzelf, en vanaf toen ben ik het vaker gaan doen.
) jaag je hem in galop. en dan goedzoooo ... kun je het commando met rijden ook gaan gebruiken als het er goed in zit. Nagano schreef:aan gezien wel mijn paard aan het inrijden zijn en dit in longeren en er op best wel goed gaat
willen we em nu de galop aan gaan leren maar om eerlijk te zijn weet ik niet echt de goede manier
zo dat hij het dus begrijpt
we hebben het gister geprobeert maar dan raakt hij de kluts kwijt
hoe hebben jullie ze het geleert