[AR] SULKY CAVALETTIE SPORT EDITION >> ERVARING??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elisexx1

SULKY CAVALETTIE SPORT EDITION >> ERVARING??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 16:14

Hallo allemaal,

3 maanden geleden hebben we een nieuwe sulky cavalettie gekocht (geremd & met vering) .
Gelijk bleek dat het met de bomen niet goed paste, en dat ze snel los gingen zitten, toen hebben we er andere schroeven in gedaan, gelukkig bleven ze toen wel zitten.
Ongeveer een maand later waren de bomen verbogen, en veel schroeven zaten los + de spatborden waren gewoon doorgebroken. Bomen hebben we recht laten zetten..
2,5 maanden; we waren aan het trainen in de wei, aan het draven, uit het niets breekt aan een kant de boom door en knalt de kar tegen de pony aan.. Die had gelukkig niks, maar wij waren heel erg geschrokken natuurlijk.
Gelijk een mail naar het bedrijf gestuurd, ze vonden het erg vreemd etc, maar we kregen gratis 2 bomen opgestuurd en alles wat erbij hoort.
Een week later een heerlijke buitenrit gemaakt, zijn we aan het uitstappen ineens breek de sulky doormidden ( waar je je voeten zet ) Dus wij zaten klem, gelukkig stond de pony gelijk stil anders was het goed mis gegaan.. Uiteindelijk hebben we onszelf losgekregen, licht gewond, en vreselijk geschrokken!
We vinden dit echt niet kunnen na 3 maanden en normale ritjes maken, weer naar bedrijf gebeld, ze schrokken en vroegen gelijk hoe het met ons was etc, en we zouden een nieuwe sulky krijgen, maar wij hebben uiteraard niet zoveel vertrouwen in de sulky meer dus vroegen we of ze een wagen met 4 wielen hadden, en ja.. Maar dan moest er wel 400 bijbetaald worden, maar nou weten we niet of we dat nou wel moeten doen, want als alles zo snel kapot gaat en van zulke slechte kwaliteit is.....

Hebben jullie misschien tips, of mensen nog ervaring met deze sulky? > graag een reactie

* http://www.horseshopinternational.nl/in ... ition.html *

Foto's komen nog

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 16:21

Dus als je sulky door midden breekt wil je misschien nog wel een andere wagen van dat bedrijf? Komt een beetje ongeloofwaardig over. Pics or it didn't happen.

Waarom ga je niet ergens anders voor een sulky kijken?

Pluttersput

Re: SULKY CAVALETTIE SPORT EDITION >> ERVARING??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 17:12

Hmm.. Ik heb dan geen sport edition mar de gewone oude sulky, ook echt het oude model al. En ik moet even afkloppen, maar ik heb nergens last van. Geen loszittende schroeven, geen gebogen bomen, geen doorbrekende voetsteunen. De enige keer dat mijn boom gebogen werd was toen ik met pony en al in een diepe greppel terecht kwam en ik het hele zwikje er weer uit moest sleuren, maar verder :n ik ben nog steeds heel tevreden met mijn wagentje, heb hem nu al dik 4 jaar..

Elisexx1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 20:38

Ymor schreef:
Dus als je sulky door midden breekt wil je misschien nog wel een andere wagen van dat bedrijf? Komt een beetje ongeloofwaardig over. Pics or it didn't happen.

Waarom ga je niet ergens anders voor een sulky kijken?

Afbeelding
Afbeelding

Mereltje66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 23:03

Ziet er niet goed uit op die foto's. Snap dat je geschrokken bent.
Ik hoop dat jij er een met een fabrieksfout hebt zodat niet meer mensen dit overkomt :(
Ik heb zelf geen ervaring met de cavaletti sport, maar wat je ook zou kunnen over is en hca. Die heb je ook met bankje.
Ik heb zelf een hca en voel me er heel veilig op en ben absoluut niet bang dat die kapot gaat/door midden breekt.

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 08:23

Het maakt niet uit of je met een sulky of met een vierwielige wagen rijden. Ik denk dat de vierwielige wagen van deze firma dezelfde kwaliteit heeft als ik naar de prijs kijk. Ik zou voor een ander merk gaan en voor betere kwaliteit, maar dan zal je zeker meer voor moeten betalen.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 08:38

Ik heb ook de cavaletti. De bomen zitten bij mij ook los, de vijzen zijn blijkbaar compleet waardeloos.

Anders is er bij mij nog niks aan kapot gegaan, maar ik moet zeggen dat ik toch ook niet veel vertrouwen heb in de kwaliteit van de sulky. Ik ben dan ook aan het uitkijken naar een degelijke vierwieler.

Voor de prijs die de sulky gekost heeft had ik geen kwaliteit verwacht, maar die van jullie is wel overdreven snel kapot gegaan! Ik zou toch niet zo gauw opnieuw voor een ander wagentje van dezelfde fabrikant durven gaan.
In jullie geval zou ik gewoon een nieuwe sulky laten leveren, die verkopen en uitkijken voor een sulky of wagen van betere kwaliteit ;)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 16:23

Ik zou geen ander wagentje willen van deze fabrikant...
Ziet eruit als pisbakken ijzer, flinterdun.

ik zou kijken voor heel iets anders van een heel ander merk!
Zo iets zou natuurlijk nooit mogen gebeuren met een vrij nieuwe sulky.
Als die nou 20 jaar in een vochtige schuur gestaan had...ja dan kun je zo iets verwachten...

Diana29

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:26

ik heb deze ook (gehad) de schroeven aan de bomen waren niet goed, daar hebben we zelf andere in gedraaid, maar voor de rest is hij prima en wordt er nu nog mee gereden. maar is wel effe schrikken als hij zomaar doormidden breekt, kijk of je je geld terug kunt krijgen en ga voor een betere, al is het alleen maar voor je eigen zelfvertrouwen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:29

Heb de mijne al 2 jaar. Alleen nog geen rit meegemaakt, maar de schroeven heb ik idd verandert :j
Die zaten veels te los.

Elisexx1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 07:04

Mereltje66 schreef:
Ziet er niet goed uit op die foto's. Snap dat je geschrokken bent.
Ik hoop dat jij er een met een fabrieksfout hebt zodat niet meer mensen dit overkomt :(
Ik heb zelf geen ervaring met de cavaletti sport, maar wat je ook zou kunnen over is en hca. Die heb je ook met bankje.
Ik heb zelf een hca en voel me er heel veilig op en ben absoluut niet bang dat die kapot gaat/door midden breekt.

Dankjewel voor de tip! Ga er naar kijken (:

Rhyddid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 07:21

Ik hoor van meerdere mensen dat de kwaliteit van dat merk sulky gewoon bagger is! Ik zou lekker naar een andere sulky gaan zoeken en geen 4wieler bij dit bedrijf kopen....

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:43

Slotje wegens ED, maar niet aan de regels daarvan voldoen.