View My Video
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
VeraPopeye schreef:Ben ik de enige die zich afvraagt waarom ze steeds kom tegen die pony zegt, terwijl ie vooruit moet?
Voor de rest is alles al gezegd denk ik, zou idd de band een paar km dichter er achter knopen
Chicalover schreef:Ja filmpje is te zien. Je shet lijkt het goed te doen maar t is wel een beetje lastig soms van zo'n afstand in te schatten.
Maar let alsjeblieft goed op met die bomen, vindt dat helemaal niet lekker gaan. Stuur gewoon voor die bomen langs of stuur en ruim omheen. Als die band wel eens vast blijft zitten en hij springt weer naar voren zoals hij steeds doet kan er van alles misgaan. Heb ik zelf ervaren met een slee toen meneer te dicht langs een boom ging en vervolgens kon ik hem ophalen bij mijn buurpaarden omdat hij op hol was geslagen. Nou is de mijne redelijk koel in zn hoofd dus hij trok zich de volgende keer inspannen er niks van aan maar als die van jou bang is zou dat wel eens het einde van het mennen kunnen betekenen.
K zou ook de band er wat dichter achterhangen.
Veel plezier verder maar als je eenmaal het karretje erachter hangt zou ik wel even een paar lesjes nemen met je shetje.
IvysToeter schreef:even een zweng maken inderdaad, dat is fijner voor je pony.
en de band een heel stuk dichter erachter hangen, met deze bochten loop je het risico dat de band blijft hangen en de pony misschien schrikt o.i.d. (als hij hem los trekt en de band gaat stuiteren ofzo)
persoonlijk zou ik zelf ook dichterbij de pony gaan lopen.
lianne484 schreef:naomi_g1998 schreef:Ik vind die band echt heel onveilig...
Hoezo? Wat moet ik er dan achter hangen?
morgen ga ik weer oefenen dan zal ik laten weten hoe het is gegaan dat het bandje er dichter achter zit.
Ayla schreef:Band kan het best dichterbij met een zweng ertussen (houten 'balkje' met veiligheidshaken etc eraan, staat veel uitleg over op bokt en google).
En dat ze 'kom' tegen de pony zegt wanneer hij moet versnellen vind ik ook niet echt raar, ik gebruik dit bij mijn eigen pony's ook. En dat begrijpen ze beter dan dat ik 'doorstappen' oid zegieder zijn eigen manier toch? Vind het er verder niet heel slecht uitzien. Al lijkt het mij ook niet verstandig niet te luisteren naar goedbedoelde tips en zelfstandig aan de gang te gaan zonder ervaring. Maar goed, daar is al genoeg over gezegd.