Pony loopt naar binnen tijdens longeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lisa000

Pony loopt naar binnen tijdens longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 01:40

Als ik mijn verzorgpony longeer, komt ze steeds naar binnen toe. Als ik haar naar buiten wil drijven met de zweep, dan gaat ze niet naar buiten. Iemand tips?

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 01:52

Heeft je pony last van zijn nek? (ken een pony die doet dat namelijk omdat hij last van zijn nek heeft, stijve nek)
En hoe oud is je pony?
:)

lisa000

Re: Pony loopt naar binnen tijdens longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 02:08

Ik merk niet dat ze last heeft van haar nek, dus dat zal het niet zijn. Ze is 16 ongeveer, dus het ligt ook niet aan de leeftijd. (tis wel een shetje)

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 02:10

lisa000 schreef:
Ik merk niet dat ze last heeft van haar nek, dus dat zal het niet zijn. Ze is 16 ongeveer, dus het ligt ook niet aan de leeftijd. (tis wel een shetje)

Ohw tjaa.. haha :o

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 13:37

ik heb ook ooit es een kleine pony verzorgd die telkens naar binnen kwam.
uiteindelijk heb ik een hele baricade om mezelf heen gemaakt van cavaletti en pionnen, uiteindelijk viel het kwartje wel dat hij niet meer naar binnen kon komen en ging het vanaf daar goed :)
let wel op dat je niet je nek breekt haha

lisaaa93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 13:54

longeer je met een zweep?
ik longeer zelf altijd met een zweep omdat mij pony mij nogal intresant vind
ik gebruik me zweep dan niet om te slaan maar als verlening van me arm om haar bij mij uit de buurt te houden dat als ze naar binnen komt lopen wijs ik met me zweep naar de schouder net zolang ze weer naar buiten gaat misschien kan je het zo een keer proberen

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 17:01

Hoe stuur je haar naar buiten met de zweep dan? (Omdat ze niet luistert)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 17:09

Ik ben ook benieuwd hoe je haar naar buiten stuurt. Ik geef mijn zweep altijd een zwiepert richting de schouder zonder ze te raken en ik zeg naar buiten op een bepaalde toon. Reageren ze niet dan zorg ik dat de slag van de zweep de schouder ook echt raakt.

Big_Appie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 17:14

Mijn paard kwam ook naar binnen was heel bang voor de zweep (mishandeld) dus dat was geen optie voor mij. Ik heb mijn springbalken in een 'cirkel' gelegd en dat werkte super, hij liep er netjes omheen

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 17:19

Je moet je pony voor zijn. Ik longeer verschillende paarden die je even willen uitproberen en allemaal komen ze naar binnen. Als jij het opeens door hebt kan je je pony voor zijn.
Kijkt ie naar binnen? Hup aansporen zodat die doorkoopt dan heeft ie geen kans.
Hoofd omlaag en met zijn snoet naar binnen? Ook hup door laten lopen.
Pony neemt je in de maling. Het kan zijn dat die pijn heeft maar dat sluit jij denk je al uit.

edit: blijf in een driehoek lopen. dus sta precies als je paard stil staat naar de buik. Niet naar het hoofd of de kont maar bij de buik (op afstand uitteraard) zo 'sluit' je je pony een beetje in want je hebt je hand die de lijn vast heeft leident opzei hangen en je andere hand heb je om hem bij te sporen om hem vooruit te krijgen als stem niet werkt. Heb je meestal je zweep.
T is een beetje vaag maar hoop dat je me snapt!