Paarden wegsturen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BlauweSteen

Paarden wegsturen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 17:24

Sinds vrijdag staat mijn 2-jarig hengstje bij 2 andere hengsten in een opfok, m'n pony heeft het er heel goed en wordt mooi opgenomen in de kudde door de andere 2.
Alleen ik heb 1 probleem, ik ga er momenteel dagelijks naartoe(het is toch maar een halfuurtje fietsen en ik kan lekker contact houden met m'n pony) en ik wil hem toch even lekker kunnen knuffelen en z'n appeltje geven zonder 2 nieuwsgierige neuzen ertussen te krijgen. Ik weet dat ik de leider ben, maar ik vind het wel moeilijk om ze weg te sturen, het arabiertje kan ik met een zwaai van m'n arm(word hij hier niet bang voor?) wegkrijgen(gaat een paar meter verderop grazen en valt mij niet meer lastig), maar de haflinger is daar niet echt onder de indruk van. Hoe kan ik ze wegkrijgen op een juiste manier?

LicentioFide

Re: Paarden wegsturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 17:40

Dan geloof ik niet dat je de leider bent..
Neem voortaan maar een touwtje mee, niet slaan. Maar zijn richting op gooien. (Halstertouw)

NikkivanOlst

Re: Paarden wegsturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 17:46

En als hij daar niet op reageert toch een keer raken met het touw :)

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 17:51

Ehm... ik vind het persoonlijk nogal naar om aan één van de drie een appel te voeren en de rest mag toekijken. Breek m in stukjes, geef ze allemaal wat en stuur die 2 daarna pas weg..... Inderdaad met een touwtje of niet te lompe armzwaai. Grote kans dat als ze hun stukje gehad hebben de interesse in jou en je paard ook grotendeels voorbij is.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 17:53

Oreo schreef:
Ehm... ik vind het persoonlijk nogal naar om aan één van de drie een appel te voeren en de rest mag toekijken. Breek m in stukjes, geef ze allemaal wat en stuur die 2 daarna pas weg..... Inderdaad met een touwtje of niet te lompe armzwaai. Grote kans dat als ze hun stukje gehad hebben de interesse in jou en je paard ook grotendeels voorbij is.

precies, of neem 2 appels extra's mee. Dat is toch ook heel sneu? :+ zou ik niet leuk gevonden hebben hoor als ik bij iemand op bezoek ga, of vroeger als klein kindje en hun kindje kreeg ik een snoepje maar ik niet :+

BlauweSteen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 18:00

Oke, bedankt :), dan neem ik gewoon een halstertouw mee

Ik geef meestal ook wat aan de anderen trouwens, is een beetje slecht verwoord in de OP ;)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 17:03

Ik zou eigenlijk helemaal niks meenemen de wei in, zullen de hengstjes ook meteen een stuk minder interesse in je hebben ;)