[AR] Hoe menwagen en tuigen beveiligen tegen diefstal?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sperriempje

Hoe menwagen en tuigen beveiligen tegen diefstal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 22:50

Hallo medebokkers,

Ik ben na een vervelende ervaring op stal zeer hard aan het nadenken gegaan wat ik (nog meer) kan doen om m'n menspullen te beschermen tegen diefstal. Mijn menwagen staat in een afgesloten container met een scooterslot om het voorwiel en het frame. Mijn tuigen liggen in een houten kast die op slot is. Is het mogelijk om menwagens te "merken" o.i.d? En kan je menspullen verzekeren op 1 of andere manier?

Bedankt voor jullie reacties alvast!

tallechie

Re: Hoe menwagen en tuigen beveiligen tegen diefstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 06:40

Je kan je wagen verzekeren bij unive of hippo zorg. Tuig weet ik niet

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 22:27

Ik heb een beugelslot voor mijn kar, van ideal. Zit je voor en achterwiel vast. Dan kunnen ze er erg weinig mee.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 22:51

Over merken: ik heb op een niet direct zichtbaar plekje van mijn wagen met watervaste stift mijn initialen en telefoonnummer gezet. Kan ik iig altijd bewijzen dat iets van mij is. Of je postcode in het frame laten graveren, zoals ze bij fietsen doen.
Tuig hetzelfde, merktekentjes zetten aan de binnenkant van het tuig.
Geen garantie dat je spullen niet gestolen worden, maar het helpt tegen opnieuw te koop aanbieden op internet, en bij het opsporen van de eigenaar.

martijn719

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 22:42

gps zender plaatsen

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 23:44

Inderdaad in hhet vaste frame je initialen en postcode of telefoonn u mmer laten zetten. Eventueel kun je ook zelf een willekeurig framenummer erim graveren wat jij wel kunt onthouden. Bijvoorbeeld lehrt45, dat is een vroeger wachtwooors van mij oo mijn schoolmail, voor mij makkelijk te onthouden maar anderen kunnen het niet zo makkelijk benoemen. Staat gegraveerd op mijn fiets inder andere.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 15:32

Ipsilonka schreef:
Ik heb een beugelslot voor mijn kar, van ideal. Zit je voor en achterwiel vast. Dan kunnen ze er erg weinig mee.

:j heb ik ook

verder alles achter slot en grendel en verzekerd