Natural horsemanship wedstrijden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rowenaduke

Natural horsemanship wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 14:40

Ik vraag me af of er mensen zijn die weten of er wedstrijden gehouden worden in natural horsemanship?
Lijkt me namenlijk erg leuk als dat zal komen!

Sok

Re: Natural horsemanship wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 14:43

Echt wedstrijden volgens mij niet, maar via het NH forum word er wel regelmatig iets georganiseerd! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 14:47

Wedstrijden niet, omdat Natural Horsemanship geen aparte discipline is ... Het is iets wat je doet doorheen je dagelijkse dingen met je paard, niet iets wat je nu en dan even erbij neemt zoals dressuren of springen .. Je doet aan NH terwijl je dressuurt of springt .. ;)

Wat je wel hebt zijn playdays, waarbij verschillende mensen samenkomen en dan samen oefenen, eventueel les nemen en ook wel eens met elkaars paarden werken.

Wat er een tijd terug ook geweest is zijn de "Parelli Puzzles", dan moest je een aantal oefeningen doen en hier krijg je dan punten voor (en ook een beperking in tijd) maar ik denk dat dit sowieso enkel iets was van Parelli zelf (op shows enzo) en wat je dan krijgt is dat mensen toch weer competitief gaan denken en dan gaat het hele idee van NH toch wel verloren vind ikzelf ..

Verder dan dat zou ik het niet meteen weten ... Niet specifiek NH maar wel iets waar grondwerk en dergelijke tot zijn recht komt is Horse Agility. En daar heb je wel gewoon wedstrijden van, waarbij je obstakels moet overwinnen en hiervoor punten krijgt voor de uitvoering, maar ook voor de manier van omgaan met je paard ...

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 14:57

NH wedstrijden gaan natuurlijk hun doel voorbij ;)

Je doet NH omdat je zo goed mogelijke band wilt opbouwen met je paard, en niet omdat je graag de puntjes wilt binnenslepen. Daarbij is élk duo anders, de een heeft een introverted horse, en de ander een extraverted :)

Tenminste, zo is het mij op een demo een keer uitgelegd :)

Rowenaduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 21:24

Ja ik snap wel dat het niet om winnen gaat of iets, inderdaad een band.
Maar het lijkt me leuk als er iets komt van een proef freestyle rijden, gewoon zonder hoofdstel en/of zadel zegmaar. Ik doe het btw maar springen of dressuur doe ik niet, alleen dit en lekker buitenrijden.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 08:56

Nouja, zoals gezegd, ga naar een playday ;)

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 21:11

Op de Equiday is volgens mij altijd een NH-challenge, dat is een soort Parelli-wedstrijd geloof ik.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 19:41

Voor de een isVD al NH en voor de ander is het met een touwtje om de nek rondhobbelen NH dus ik ben wel benieuwd hoe je dat voor je ziet ...