Mijn 3.5 jarige andalusier cruzado moet aan het werk.
Ik weet dat ze nog erg jong is maar de dierenarts heeft dit aangeraden ivm een probleem in het knie. Het komt erop neer dat er 3 mogelijkheden zijn. Of ze groeit erover heen of het gaat over door de spieren te trainen of het is niet op te lossen. Voor nu gaan de dierenarts en ik er vanuit dat het door de groei komt en dat ze er uiteindelijk gewoon overheen groeit. Hij heeft wel aangeraden om nu te gaan trainen.
Ik wil er niet per direct op gaan zitten omdat ik haar nog erg jong vind. Wel lijkt het me een idee om te beginnen met lange teugel werk.
Ik heb hier echter geen ervaring in en wil ook abosluut niet gaat lopen rotzooien terwijl ik nergens van weet. Heb ondertussen een beetje op internet geneusd en zie vele verschillende verhalen. Hierbij wil ik graag jullie mening weten en wellicht kennen jullie ook nog iemand enigszins bij mij in de buurt lessen geeft.
paspoortje en informatie
Naam: Suena
Geboren: 19-03-2010
Moeder Luna andalusier 1.46
Vader Montenegro Maynou andalusier 1.65
ze kent voor een groot deel de stemhulpen al longeren kent ze al evenals het hoofdstel. Ik heb haar nog nooit met een hulpteugel gelongeerd ivm met haar leeftijd. dit ga ik haar wel langzamerhand leren niet omdat ik perse wil dat ze nageefelijk gaat lopen maar dat ze leert wennen aan druk op het bit en pessoa achter haar billen e.d. het is niet de bedoeling haar hiermee echt te gaan trainen.
Wie o wie heeft er tips trucs en instructeurs voor mij