[AR] Tum-tum tijdens de eper paardenvierdaagse

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Tum-tum tijdens de eper paardenvierdaagse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 15:42

Een beetje laat met plaatsen (2de week juni), maar het leek mij toch leuk om onze week te delen met wat foto's.
Ik plaats dit topic bij aangespannen, omdat ik bijna altijd men en de meeste mij daar ook van kennen. :Y)

Dit jaar waren we weer voor de 3de keer van de partij tijdens de Eper Paardenvierdaagse.
Ditmaal enkel met mijn ruintje Tum-Tum. Samen met bokker Everest (linda) zijn we richting epe gereden met haar fell pony. Toch stiekem wel erg moeilijk om Rivaldo thuis te laten maar hij had minder heimwee naar mij want hij mocht samen met de kwpn merrie van linda een weekje op vakantie. Zo stonden ze beide niet alleen en het was gelijk dikke mik tussen die 2 al denk ik dat ze het iets te letterlijk hebben genomen :o

Meet tum, zo sgattig maar oh zo'n duveltje
De liever moe dan lui pony heeft zich in het laatste jaar toch behoorlijk na gedaan van zijn maatje rivaldo. Arme ik :Y)
Afbeelding

Eenmaal aangekomen op camping jagtlust, paarden op de wei gezet en moesten we ons oh zo handige tent opzetten. Ik dacht nu ik mijn pick up niet meer heb het veel makkelijker zou passen in de grote auto van Linda's vader, maar man wat kunnen we toch een hoop mee willen nemen :P
Afbeelding

Toen de tent eenmaal stond zijn we met zijn 4ren heerlijk een ritje gaan rijden over de hei.
Afbeelding

Op zondag werd er door de Hippisch Vereniging Epe een pannenkoekenrit georganiseerd.
Afbeelding

Samen de appelsap delen
Afbeelding

Op de eerste dag heb ik met tum onder het zadel meegedaan.
Het leuke van deze dag vond ik vooral de leuke reacties, dat wij beide toch wel heel klein zijn :P
Afbeelding

Op de 2de dag heb ik er voor gekozen om te gaan mennen, deze dag was qua kilometers de langste route, maar ook na de pauze behoorlijk mul en zwaar. Gelukkig trok tum zich er goed doorheen.
Afbeelding

Afbeelding

Op de 3de dag heb ik samen met Linda met haar fell en juul met haar haf gereden.
Afbeelding

Afbeelding

Op de laatste dag heb ik gekozen voor de sulky, dit omdat ik erg last van mijn rug had.

Net gestart, toch een erg leuk gezicht zo vanaf de bok.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pony's moe maar voldaan lekker uitrusten.
Afbeelding

Wellicht zijn we volgend jaar weer van de partij, het was weer een leuke week!
Laatst bijgewerkt door L_Rivaldo op 02-08-13 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Jenkins

Re: Tum-tum tijdens de eper paardenvierdaagse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 16:04

Ah super leuk!! Knappe tummie

Ilonab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 16:08

Erg stoer, wel grappig want mijn paarden ventje heet ook Tummie ( Tum Tum ) hahaha dus erg leuke naam ook :D

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:06

Super leuk! En wat grappig dat je er ook op kunt rijden :D

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:12

Ik dacht op de 1e foto dat je erop zit: jeetje...is die niet een beetje groot? Maar toen zag ik je van de zijkant en dacht ik: wat een leuke combi! Soms is het wel fijn om klein te zijn ;)
Volgens mij hebben jullie een heerlijke week achter de rug. Echt genieten!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 17:51

Bedankt voor de leuke reacties. Ik heb een tijd besloten mijn pony's niet meer ohz te rijden, tot dat hij steeds aan de haal ging met mijn verzorgster, je gaat er dan op en ook met mij ging hij steeds aan de kletter, Lees: kont er onder en echt loeihard in galop en geen terug te bekennen. Sindsdien ben ik er een beetje van overtuigd dat als hij dat nog met mij kan en ik mijn gewicht in de gaten hou ik er nog wel op kan. Echter heb ik na epe gisteren weer voor het eerst erop gezeten. Ik rijd dan ook niet vaak op ze maar meer aangespannen :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 22:00

Hartstikke leuk dat je toch wat kunt afwisselen, doen we met Ollie ook. Denk dat dat zelfde verhouding is (Ollie 1.45 ik 1.78 en jij met Tum x cm kleiner :) )
En wat een fijne sulky heb je, super!
Is het bij de Eper vierdaagse niet verplicht om met groom te rijden? Dan is een sulky wel ideaal zeg.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 09:06

Officieel is het de bedoeling dat je met een groom rijd ivm de veiligheid in combinatie met de drukte. Gelukkig mag je bij een shetland aanspanning alleen op de kar zitten, dit omdat ze begrijpen dat elke kilo extra de rit gewoon veel zwaarder maakt voor ze. Ben er erg blij mee want als ik een groom mee moest nemen krijg ik mijn sulky niet goed in balans en is mijn marathonwagen te zwaar voor enkelspan en weer moeilijk meenemen. Tweespan is voor mij ook geen optie dan heb ik mijn handen zo vol tijdens zo'n evenement en wil ik ze maar al te graag achter het behang plakken.

Leuk toch vooral lol met je knol hebben. Tum is 1.08 en ik ben 1.55. Ooit lijkt het mij nog erg leuk om een endurance rit met hem te rijden tussen alle grote paarden. Want ze hebben voor hun maat een behoorlijk hoog eigen tempo.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 09:17

he jij en Tum hebben qua lengte de zelfde verhoudingen als mij en Sil! hij is 1.17 en ik 1.63 :P
Helaas ben ik waarsch zo'n 20 kilo zwaarder dan jij haha

miraculous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 13:17

Leuk!

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 13:33

L_Rivaldo schreef:
Bedankt voor de leuke reacties. Ik heb een tijd besloten mijn pony's niet meer ohz te rijden, tot dat hij steeds aan de haal ging met mijn verzorgster, je gaat er dan op en ook met mij ging hij steeds aan de kletter, Lees: kont er onder en echt loeihard in galop en geen terug te bekennen. Sindsdien ben ik er een beetje van overtuigd dat als hij dat nog met mij kan en ik mijn gewicht in de gaten hou ik er nog wel op kan. Echter heb ik na epe gisteren weer voor het eerst erop gezeten. Ik rijd dan ook niet vaak op ze maar meer aangespannen :)

hahaha, schattig maar oh zo'n duveltje ja }:) aan de haal gaan, daar is hij kampioen in _O-

Leuke foto's! ik vind die racefoto's vooral heel gaaf, met de sulky! erg leuk! en de fellpony van linda is ook gaaf joh :wow:

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 15:52

Gaaf! Leuk om zowel ohz als aangespannen te kunnen rijden!

langevinger2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 15:53

ziet er leuk uit, mooie pony

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:38

Haha Lau jij past er goed op hoor zeker met zijn drakenkunstjes. Tot voglend jaar weer!! En NEE je hebt geen keuze je komt gewoon!!!!!!!!!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 13:58

Ik ben er zowiezo bij voor de sfeer alleen al kom ik graag terug. Nu nog zien of ik zelf mee doe met de paarden of dat ik buckje van je kaap :P

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 18:28

Leuke foto's Lau!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 18:30

Leuk verslag, en erg leuke pony!

Gewoon volgend jaar weer joh :D

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:56

Nouuuuuu belachelijk dat je op zo een kleine pony gaat zitten hhahahahahahahhaahhahahahahahah. Zag er hartstikke leuk uit joh !!

Was leuk je weer gezien te hebben daar. En volgend jaar gewoon weer meedoen hoor

boktertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 12:06

L_Rivaldo schreef:
Een beetje laat met plaatsen (2de week juni), maar het leek mij toch leuk om onze week te delen met wat foto's.
Ik plaats dit topic bij aangespannen, omdat ik bijna altijd men en de meeste mij daar ook van kennen. :Y)

Dit jaar waren we weer voor de 3de keer van de partij tijdens de Eper Paardenvierdaagse.
Ditmaal enkel met mijn ruintje Tum-Tum. Samen met bokker Everest (linda) zijn we richting epe gereden met haar fell pony. Toch stiekem wel erg moeilijk om Rivaldo thuis te laten maar hij had minder heimwee naar mij want hij mocht samen met de kwpn merrie van linda een weekje op vakantie. Zo stonden ze beide niet alleen en het was gelijk dikke mik tussen die 2 al denk ik dat ze het iets te letterlijk hebben genomen :o

Meet tum, zo sgattig maar oh zo'n duveltje
De liever moe dan lui pony heeft zich in het laatste jaar toch behoorlijk na gedaan van zijn maatje rivaldo. Arme ik :Y)
[ Afbeelding ]

Eenmaal aangekomen op camping jagtlust, paarden op de wei gezet en moesten we ons oh zo handige tent opzetten. Ik dacht nu ik mijn pick up niet meer heb het veel makkelijker zou passen in de grote auto van Linda's vader, maar man wat kunnen we toch een hoop mee willen nemen :P
[ Afbeelding ]

Toen de tent eenmaal stond zijn we met zijn 4ren heerlijk een ritje gaan rijden over de hei.
[ Afbeelding ]

Op zondag werd er door de Hippisch Vereniging Epe een pannenkoekenrit georganiseerd.
[ Afbeelding ]

Samen de appelsap delen
[ Afbeelding ]

Op de eerste dag heb ik met tum onder het zadel meegedaan.
Het leuke van deze dag vond ik vooral de leuke reacties, dat wij beide toch wel heel klein zijn :P
[ Afbeelding ]

Op de 2de dag heb ik er voor gekozen om te gaan mennen, deze dag was qua kilometers de langste route, maar ook na de pauze behoorlijk mul en zwaar. Gelukkig trok tum zich er goed doorheen.
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Op de 3de dag heb ik samen met Linda met haar fell en juul met haar haf gereden.
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Op de laatste dag heb ik gekozen voor de sulky, dit omdat ik erg last van mijn rug had.

Net gestart, toch een erg leuk gezicht zo vanaf de bok.
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Pony's moe maar voldaan lekker uitrusten.
[ Afbeelding ]

Wellicht zijn we volgend jaar weer van de partij, het was weer een leuke week!

Hoi, mooie foto's!
Hoop zelf ook nog een met zo'n vierdaagse mee te doen. Eerst mijn nieuwe paardje maar eens beter leren kennen.
Op wat voor een sulky rijd jij, er zit een leuninkje aan het zitje zo te zien? Dat lijkt me fijner voor je rug maar ik weet niet of dat idd zo is.
Nu rijd ik een tweezitter, met iemand er bij want Mellow (m'n paardje, 1.03) is nu in de uitprobeer fase beland. Tenminste, dat hoop ik want dan gaan alle stunts ook wel weer over. o.a. proberen om te draaien, plotseling op de rem voor 'kabouters' en dat soort gedoe.
Mocht er iemand iets meer weten over de sulky's of uitrijwagens dan zou ik dat heel graag willen weten.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 17:17

Ziet er echt SUPER leuk uit!!!

Je past er prima op :D Erg leuk!!!

Vraagje he... je zegt shetlander aanspanningen/sulky mag je alleen op omdat het niet te trekken is... Geld dat ook voor andere 'A' pony aanspanningen met sulky's? Ik wil ook graag mee doen een keer, maar ik kan mijn pony écht geen twee personen laten trekken door zand, dat is dierenmishandeling....

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 18:01

Toydoll ik weet niet of dit het geval is bij een welsh het gaat dacht ik meer om de verhoudingen.
Je kan altijd even de eper vierdaagse zelf benaderen zodat je weet of je je kan opgeven.

Ik kan je helaas niet helpen over je vraag met of zonder rugleuning rijden, ik heb nooit echt gereden op de hca waar het zonder is. Ik zelf vind het erg fijn om te rijden met een rugleuning.

frosty117

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 19:55

Wat heb je een onwijs leuke pony, en ik vind je er stiekem prima op passen. Waar haal je zulke leukies vandaan? :-D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 09:28

Bedankt frosty :D.. gewoon van marktplaats en de ander van bokt! super lieverds, maar lekker voorwaarts.
In mijn onderschrift kan je de andere pony zien :)

RDuijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 11:09

Ziet er leuk uit:)