Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
MelanieB schreef:Ik heb gister meegereden in Beesd, en was erg blij met aangepaste snelheid in het E traject, om de pony's wat te kunnen laten stappen tussendoor enz.
10 minuten extra rust, dus lekker extra koelen, en in de schaduw wachten, was heel goed uit te houden.
Vind dat je er zelf verantwoordelijk voor bent vwbt pony welzijn ed. Maar met 3 controles bij de dierenarts word er ook gelukkig wel goed op gelet.
Mijn pony's hadden beide nette hartslagen, zowel tussen trajecten als na het marathon/E traject, en veterinair vond dat ze er goed uitzagen en was tevreden.
Stond water klaar om de pony's te koelen. Dus werd super geregeld.
Veterinairs kunnen je wel een advies geven idd om niet te starten, als de pony's een te hoge hartslag hebben voor ze uberhaupt van start gaat word daar zeker aandacht aan gegeven, was gisteren ook zo bij een enkeling.
En als hartslag te hoog is, na tijdje opnieuw laten meten en eventueel ook temperaturen (werd ook gedaan gister zag ik bij 2 pony's).